A Cápák között vasárnapi adásában két vállalkozás járt sikerrel, az egyikbe kettő, a másikba három cápa is beszállt. Még ha az utóbbira eredetileg mind az öten ráharaptak volna.
One Beer
A One Beer márka egyszerre takar kézműves sörbárt, offline és online sörszaküzletet, valamint saját kraftsöröket. Danku Tibor 2016-ban, egy átmulatott éjszaka után döntött úgy két barátjával, hogy belevágnak a bárba, a márkát pedig Nyíri Szilárd üzletvezető segített felfuttatni.
Exportra, valamint franchise-üzletet nyitására kértek 20 millió forintot 10 százalékért cserébe, végül Moldován András és Sárospataki Albert a cégértéket megfelezve, 10-10 milliót adtak 10-10 százalékért cserébe.
„Van közel 200 milliós árbevételük, aminek kb. a 40 százalékát a webes értékesítés tesz ki, amiben én látok fantáziát” – indokolja döntését az új cápa, a Billingo-társalapító Sárospataki a Facebookon. A bárban és az offline boltban nem lát skálázódási lehetőséget, a franchise-olást pedig zsákutcának tartja, de az egyedi sörök egyedi kommunikációjában szerinte „abszolút van még bővülési tér”.
Varga Eszter az adásban mondta el, hogy szerinte nem igazságos, hogy Nyírinek ennyi év, munka és sikerhez való hozzájárulás után sincs tulajdonrésze a One Beerben.
„Ennek a fiúnak fogalma sincs a saját értékéről”
– fogalmazott.
HubScience
Pardo Aroca Ricardo (a borítóképen a cápák társaságában) chilei menekültek gyermeke, de itthon született és nőtt fel. HubScience nevű kutatóplatformja mesterséges intelligencia segítené a tudományos munkát. A világpiacra céloz vele, a terjeszkedéshez 50 millió forintot kért 4,5 százalékért cserébe.
Mind az öt cápa ráugrott a vállalkozásra, végül hárman futottak be, Varga Eszter, Balogh Petya és Sárospataki Albert, az ajánlat pedig 4-4-4 százalékra és 20-20-20 millió forintra, összesen tehát 60 millióra és 12 százalékra módosult.
Balogh Levente azután szállt ki az alkudozásból, amikor Balogh Petya rontott egyet a pozícióján a 4 százalékos, 20 milliós ajánlattal.