Nagyon látványosan csökkent az érdeklődés a világ legsikeresebb játékfranchise-a iránt. Lehet, hogy emiatt fog jövőre szünetet tartani a háborús lövölde.
Legfrissebb negyedéves pénzügyi jelentésében az Activision Blizzard videójáték-óriás milliós nagyságrendű játékosszám-csökkenésről számolt be. Márpedig minden idők legsikeresebb lövöldözős franchise-ának, a Call of Dutynak a kiadójáról beszélünk. Azért az nagy szó, ha ők szenvednek.
Jóllehet, az Activision Blizzard hónapok óta mossa kezeit.
Már a 2022. első negyedévi jelentés előtt is többször hangoztatta, hogy a franchise friss teljes áras felvonása, a CoD-ot a második világháborúig visszaröpítő Vanguard alulteljesít.
Mit jelent ez számokban?
Ami a cégóriás Activision márkája alá tartozó címeket illeti (értsd: szinte csak a CoD-játékokat):
- 2022 januárjától márciusig havi átlag 100 millióan nyüstölték őket aktívan;
- ehhez képest 2021. októbertől decemberig 107 millió fő volt ez a szám;
- nem beszélve arról, honnan zuhant be ez a mutató az egy évvel ezelőtti tárgyidőszakhoz képest: 150 millióról!
A cég most sem tett másképp, közleményében ismételten „alacsonyabb teljes áras eladásokat” hajtogat, tehát a Call of Duty: Vanguard csalódást keltő eredményét. Igaz, említést tesznek az ingyen nyúzható Call of Duty: Warzone iránt beesett érdeklődésről és a szintén ingyenes CoD-mobiljátékuk halovány teljesítményéről is.
Persze, helyezzük kontextusba a többmilliós esést az NPD piackutató csoport nyomán: ettől még a Vanguard az elmúlt 12 hónap legjobban fogyó PC-s, konzolos címe az Egyesült Államokban.
De ahogy azt két hónapja egy sajtóértesülésből megtudhattuk, könnyen lehet, hogy a Vanguard teljesítménye fogja olyasmire kényszeríteni a kiadót, amire két évtizede nem volt példa: hogy 2023-ban nem is fognak piacra dobni teljes áras CoD-ot. Márpedig egy ilyen húzás simán sokkolhatja a játékipart, kiemelt ünnepi időszakostól, viszonteladóstól, mindenestül.
Az Activision Blizzard azóta sem reagált érdemben erre az értesülésre, sőt most is azzal védik magukat, hogy továbbra is masszív ütemben növelik a CoD-játékok fejlesztésére szánt erőforrásokat.
Addig is, ami az elkövetkezendő időszakot illeti,
- 2022-re már eleve be lett jelentve egy új felvonás a franchise pár éve újragondolt Modern Warfare vonalához,
- ezzel együtt pedig a Warzone új iterációja is készül.
Minden idők üzletére készül a balhés óriás
Mint ismert, arról az Activision Blizzardról beszélünk, ahol a zaklatási botrányuk és csökkenő játékosszámaik közepette is épp a Microsoft általi felvásárlásuk véglegesítését várják: az év, sőt minden idők egyik legnagyobb tech üzlete még a frissen bejelentett Elon Musk-Twitter dealt is túlszárnyalja majd a maga 69 milliárd dolláros összegével.
Amint a részvényesek, illetőleg a helyi szabályozók áldásukat adják az adásvételre, mindenképpen a CoD válik a Microsoft videójátékos portfóliójának legértékesebb franchise-ává, még ha a játékóriás alá tartozó Blizzard (World of Warcraft, Diablo, Overwatch) és a mobiljátékos King stúdiókban (Candy Crush) is bőséges potenciál rejlik.
És ha már Blizzard:
azt is pont a minap jelentették be, hogy az eleinte még mobiljátékként megálmodott, pár évvel ezelőtti bejelentésekor még hatalmas megrökönyödést okozó Diablo Immortal június 2-án fog végre megjelenni.
Sőt, mindjárt PC-re is kidobják, ezzel talán minimálisan enyhítve a legendás akció-szerepjáték rajongók kezdeti fájdalmain.
Borítókép: Call of Duty: Vanguard. Fotó: Sledgehammer Games // Activision Blizzard