A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke szerint már most olyan számaik vannak, hogy csuda. Ősszel távol-keleti influenszereket várnak.
Mi történt? „Úgy számoltunk, hogy a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költöttünk külföldre, ez az influenszer trip, média trip nagyjából másfél milliárd forintba került” – mondta a Mandinernek Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke arról a programsorozatról, amikor külföldi és magyar influenszerek jöttek-mentek a magyar fővárosban.
Hogy mi van? A Forbes.hu is megírta: néhány napig Budapesten szórakozott néhány hete egy nemzetközi influenszercsapat – közpénzen. A Magyar Turisztikai Ügynökség hívta meg őket, hogy megmutassák, sok-sok pénzből mi mindent lehet itt látni. Például Tiborcz István-féle BDPST Group érdekeltségébe tartozó helyszíneket is. A rendezvényre Budapest Influencer Trip néven hivatkoztak, amelyen a meghívottak elit helyszíneken, privát bulikon szórakoztak, ahonnan a nyilvánosságot és a sajtót is kizárták.
Miért mi fizetjük? Ez jó kérdés, hiszen az e módon népszerűsített helyek listája sokatmondó. A néhány héttel ezelőtti sajtóhírek szerint a Spice of Europe kampánnyal éppen egyidőben tartották a Vörösmarty téri Hotel Dorothea luxushotel nyitóbuliját is, és külföldi influenszerek onnan is bejelentkeztek. De a napokig tartó programsorozat kiemelt helyszínei között volt a BDPST Group számos egysége, az Opera, a Four Seasons Hotel, a Szimpla, a New York Kávézó, illetve az Arany Bástya étterem is.
Frissítés: A Telex információi szerint a szintén a BDPST Group-hoz tartozó sárvári szállodában ért véget a hétvége, ezt azonban az MTÜ a Forbes.hu-nak küldött tájékoztatásában cáfolta, ahogyan azt – a cikkünk eredeti verziójában szereplő, hetekkel korábbi sajtóinformációt is, miszerint a programsorozatban Tiborczék Botaniq Budai Klubja is részt vett a programokban. Az MTÜ lapunkkal azt közölte: „a háromnapos eseménysorozatban az említett helyszín egyáltalán nem vett részt”, a meghívott nemzetközi és hazai véleményformálók pedig „kizárólag Budapest ikonikus helyszínein gyártottak tartalmakat”.
A turisztikai ügynökség szerint egyébként nem zárták ki a sajtót, hanem
„a kampány keretében – a nemzetközi trendeknek megfelelően – gyakorlatilag egy nagyívű filmforgatásra került sor, amely – minden más filmforgatáshoz hasonlóan – nem volt nyilvános, azon a stáb, a résztvevők és a statiszták lehettek jelen.”
Az MTÜ szerint a Budapest Influencer Trip rendezvénysorozata nem érintette a Dorothea nyitórendezvényét, annak nem volt helyszíne. A cikkben említett nyitóbuliról posztoló influenszerek szerintük nem is a Budapest Influencer Trip keretében érkeztek Magyarországra.
Micsoda számok! A hivatkozott interjúban Guller Zoltán azt mondta, a másfél milliárdos költésért cserébe „komoly hatást vár”, de azt már most előrebocsátotta, hogy az MTÜ történetének legsikeresebb akciója volt a Budapest Influenszer Trip. „Már most olyan számaink vannak, amiket álmunkban sem reméltünk” – mondta. Ahogy azt már korábban is említette, folytatják a hasonló utak szervezését: ősszel távol-keleti influenszerek látogathatnak majd hasonló formában Budapestre.
Csak a saját helyeiken voltak házigazdák Tiborczék
Cikkünk megjelenése után a BDPST Group egy „állásfoglalást” küldött a Forbes.hu-nak, miszerint:
„A BDPST Group a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett Budapest Influencer Trip rendezvénysorozathoz a szolgáltatók számára nyilvánosan meghirdetett pályázaton keresztül csatlakozott egyes egységeivel, tucatnyi más hazai szállodához és szolgáltatóhoz hasonlóan. A BDPST Group, vagy a vezetői semmilyen szerepet nem játszottak a Budapest Influencert Trip szervezésében, csupán a programsorozatba helyszíneként felvett saját egységekben voltak jelen a vendégek üdvözlésekor házigazdaként.”