Csak nyolc város maradt a menetrendben áprilisra, azok többségét is az eddigieknél ritkábban repülik. A jegyek árát külön kérésre visszautalják, ennek hiányában 120 százalékos kreditet adnak.
(Cikkünk első verziójában még az első három város szerepelt, azóta öt újabb cél visszakerült a menetrendbe és a Wizz Air elküldte a hivatalos listát a megmaradó útvonalakról, ez tehát véglegesnek tűnik.)
Hétfőn még azt jelentette a Wizz Air, hogy három országból, köztük Magyarországról fenntartja az alap szintű működést. Kedd délutánra kiderült, hogy ez egy-két gép üzemeltetését jelenti: három város kivételével ugyanis eltűnt a menetrendből az összes budapesti járat, majd szerdára visszakerült öt.
A következő két-három napban még elmegy néhány járat a nagy leállás előtt más célállomásokra is, de a jövő héttől csak a következő városok maradtak a menetrendben:
- London (napi kettő)
- Eindhoven (napi egy)
- Barcelona (heti három).
- Bázel (heti három)
- Dortmund (heti három)
- Stockholm (heti három)
- Szkopje (heti kettő)
- Szarajevó (heti kettő)
A hazatérni próbáló magyar utasoknak ezekre kell megpróbálniuk átfoglalni, majd eljutni a repterekre, ami a mozgások korlátozásai miatt egyre nehezebb feladat. Ez megmagyarázza azt is, hogy miért lett fenntarthatatlan és értelmetlen a járatok további üzemeltetése.
A Wizznél a szinte teljes leállás április végéig szól, májustól benne vannak a járatok a foglalási rendszerben. De a Ryanair kedden már azt közölte, hogy áprilisban és májusban is szinte biztosan földön maradnak a gépeik.
A leállásról az eddigi gyakorlat szerint várhatóan holnap kapnak értesítést a foglalással rendelkező Wizz-utasok. Többségük örülni fog a hírnek, mert úgyse utazott volna, a törlés miatt pedig visszakapja a jegy árát kreditben, vagy külön kérésre (és lassan), pénzben visszautalják.
(A cikket március 25-én 9.05-kor frissítettük a Wizz közlése nyomán.)