Az ügyfélkapcsolat-menedzselési megoldásokkal foglalkozó felhőalapú szoftvercég 21 éves történetében még soha nem fizetett annyit, mint amennyit most fizetne a munkahelyi Facebooknak is nevezett Slackért. A 27,7 millárd dolláros tranzakció jól mutatja, hogy a koronavírus miatt jelentősen megnőtt a távmunkát segítő szolgáltatások szerepe.
27,7 milliárd dollárt fizetne az ügyfélkapcsolat-menedzselési megoldásokkal foglalkozó Salesforce a Slackért, írja a The New York Times. A Salesforce az összeget készpénzben és részvényekben fizetné ki, a vásárlással pedig véget vethet a Slack 2019 közepe óta tartó önálló tőzsdei karrierjének.
„A Salesforce-deal jól szemlélteti, hogy mennyire versenyképes lett a szoftverpiac” – mondja az amerikai lapnak Logan Purk, az Edward Jones pénzügyi tanácsadó cég vezető elemzője.
A részvényesek 26,78 dollár készpénzt és 0,0776 Salesforce-részvényt kapnak minden egyes Slack-részvény után.
A Salesforce portfóliója a meglévő ügyfélkapcsolati rendszer mellett így már szervezeten belüli kommunikációs megoldásokat is nyújt.
Marc Benioff, a Salesforce vezérigazgatója „mennyben köttetett partnerségnek” nevezte az egyesülést. Egy konferenciahívásban elmondta, hogy a Slack vezérigazgatója, Stewart Butterfield és az elnök, Bret Taylor szintén elégedettek voltak a megállapodással. Taylor felhívta a figyelmet arra, hogy a világjárvány alapjaiban változtatta meg a fogyasztói magatartást és az addig megszokott munkamódszereket.
Úgy gondolja, hogy a Slack megvásárlása jócskán segíteni fog a Salesforce ügyfeleinek is a digitális átállásban. (Egyébként a Slack vállalati ügyfeleinek nagyjából 90 százaléka szintén használja a Salesforce-ot.)
A 2010-ben alapított Slack gyorsan növekedett és sokan pályáztak felvásárlására. Olyan gigacégeket utasítottak vissza, mint a Google, a Microsoft vagy az Amazon. Miután a cég tavaly a tőzsdére ment, értéke 19,5 milliárd dollárra nőtt, de a részvények értéke később csökkenni kezdett.
A Slack iránti igény különösen a karantén ideje alatt növekedett meg. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a dolgozók egymással kommunikáljanak vagy kollaboráljanak.
A vállalat szeptemberben közölte, hogy az elmúlt három hónapban bevételük 49 százalékkal, 216 millió dollárral nőtt, köszönhetően a járvány alatti új felhasználóknak.
A marketing- és értékesítési szoftverekkel foglalkozó Salesforce egyébként is benne van a vásárlásban. Benioff irányítás alatt a cég legalább 60 céget vett meg, 27-et csak az elmúlt öt évben. A vállalat részvényei közel 40 százalékot emelkedtek az évben, a cégérték ezzel 220 milliárd dollárra nőtt.
A Slack a Salesforce operatív egységeként működik tovább, élén továbbra is Butterfield lesz. Az alapító a keddi bejelentés után Twitteren azt üzente, hogy a Slack továbbra is független és nyitott platform marad, és a misszió sem változik.
fotó: Stephen Phillips // Unsplash