Ritka erős negyedévet zárt a Zoom, a vállalat jövőre is tartani akarja a növekedési tempót.
A járvány alatt lett világszerte ismert a Zoom, miután a magánszemélyektől az üzleti szfériáig felhasználók milliói álltak rá a webkamerás beszélgetésekre. Már a második negyedév közben is lehetett számítani rá, hogy a Zoom árbevétele és profitja is nagyon megugrik, a frissen publikált gyorsjelentés azonban minden képzeletet felülmúlt.
A Zoom Video Communiations nettó árbevétele éves bázison 145,8 millió dollárról 663,5 millióra emelkedett, ami
355 százalékos növekmény.
Az adózott eredmény szintén brutális mértékben nőtt, a tavalyi év azonos időszakában elért 5,5 millió dollár helyett 185 milliós lett. Az egy részvényre jutó eredmény 0,02 dollárról 0,63 dollárra emelkedett.
A felhasználók számában is órási a növekedés, ebből a fizetős
vállalati ügyfelek számítanak igazán. A második negyedévben a cégnek 370 ezer
olyan ügyfele volt, aminek legalább tíz alkalmazottja van, ez több mint 450
százalékos növekedés 2019 második negyedévéhez képest.
Aminek pedig a befektetők még jobban örülnek:
a várakozásokat érdemben javította a cég.
A 2021-re vonatkozó várakozást a korábbi 1,78-1,8 milliárdos sávról a 2,37-2,39 milliárd dolláros tartományba várják. Ez 33 százalékos növekedés, tehát a Zoom arra készül, hogy a járvány esetleges lecsengése után is képes lesz hasonlóan a brutális számokat hozni.
A Nasdaq-on jegyzett tech-válallat letarolta a piacokat, a jegyzés már az amerikai nyitás előtt is 8 százalékos pluszban volt. A cég papírja amúgy is az év egyik legnagyobb befektetése volt, január eleji árfolyama a 3,5-szereése nőtt erre a hétre.
Borítókép: Kép: Allie Smith // Unsplash