Nemcsak a Magyarországról származó bevételekkel, hanem vásárlószám-növeléssel is hasít a kínai online piactér. Az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása alaposan betesz a magyar webshopoknak.
Mi történik? A GKID és a Mastercard friss Digitális Kereskedelmi Körképében publikált adatok alapján a magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma alig 7%-os növekedést követően 2023-ban meghaladta a 83 millió rendelést, melynek összértéke mintegy 1474 milliárd forint volt. Az e-kereskedelem teljes kereskedelmen belüli részaránya 9,8%-on zárta a 2023-as évet. Csakhogy az online kiskereskedelmi forgalom bővülése ezzel a teljesítménnyel mindössze 8,5%-os emelkedést mutat 2022-höz képest. Ráadásul forgalmi alapon már csupán 6,1%-os bővüléssel zárta 2024 első negyedévét a belföldi e-kereskedelem. A szakértők szerint ez azt jelenti, hogy az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint
a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása betesz a magyar webshopoknak.
Mennyit kaszál eközben a Temu? A GKID-riport alapján a Temu magyar vásárlói bázisának mérete 2024 áprilisában már átlépte az 1,25 millió főt, amihez 2024 első három hónapjában több mint 1,5 millió – magyar vásárlóknak küldött – rendelés is társult.
Ezek összértéke csupán három hónapot figyelembe véve is közel 22,5 milliárd forint, mely a teljes magyar online költés 7%-a ebben az egy webáruházban.
Tényleg ők lesznek idén a legnagyobbak? Az év első három hónapjának pénzügyi adatainál is nagyobb jelentőségű, hogy a tavaly mintegy 3,9 millió fős, lassan növelhető magyar online vásárlói bázist a Temu képes volt jelentősen bővíteni: a nagyon intenzív akcióknak és bevezető ajánlatoknak köszönhetően mintegy 200-250 ezer fővel növelte az aktív vásárlói bázisát. Tette mindezt úgy, hogy a csak a Temu-n vásárlók 32%-a úgy gondolja, hogy nem külföldi webáruházból rendelt, írták. A szakértők szerint ilyen exponenciális vásárlószám-növekedés mellett az év egészére elérheti akár a 10 milliós szintet is, amivel
a Temu 2024-ben már messze meghaladhatja majd a legnagyobb magyar e-kereskedők éves rendelésállományát.
Kontextus: Már többször írtunk arról, hogy a Temu jött, látott, és még nem tudjuk, győzött-e, de így is sokan nyögnek miatta. A becslések szerint a kínai piactér 2023 utolsó negyedévében máris a második legnagyobb forgalmú webáruház volt itthon, és ez még csak a kezdet.
TEMU-AKTÁK
2024 a Temu éve. Nálad is az lesz, legyél vásárló vagy e-kereskedő. Új rovat a Forbes.hu-n Vaszkó Ivánnal: hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések.
Legutóbb:
A MediaMarkt főnöke a Temuról: Van, ahol sokkoló az élmény, országosan 10%-ot szerezhettek
Most akkor hol akadnak el a csomagok?