A működési költségek jelentős lefaragásával, új ügyvezetéssel, új tulajdonosi körrel folytatja tevékenységét a közösségi vásárlási oldalt működtető Bónusz Brigád, amely két éve csődvédelmet kért.
A főként élményszolgáltatásokat kínáló Bónusz Brigád a pandémia kezdetén nehéz helyzetbe került, ezért két évvel ezelőtt, áprilisban csődvédelmet kért. Ezt követően egyezséget kötött hitelezőivel, és mára megállapodásban vállalt kötelezettségek több mint 50 százalékát kifizette, miközben a cég újjászervezése alatt, az oldal működése folyamatos volt, közölte a cég az MTI-vel.
A Bónusz Brigád még 99 millió forinttal tartozik a hitelezőknek, és eddig 108 millió forintot utalt át nekik. A teljes összeg kifizetésére a cégnek még négy éve van a megállapodás szerint.
A reorganizáció a társaság új vezetése szerint sikeres volt, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat értek el, miután a partnerek és az ajánlatok száma is megkétszereződött. A december már kiemelkedő volt az oldalon történt vásárlások számát tekintve, mivel megháromszorozódott az átlagos havi eladások és az oldal látogatóinak száma is.
Céljuk az, hogy minden évben megduplázzák az előző évi forgalmat.
Új tulajdonosok
A társaságban az újjászervezés alatt teljes mértékben kicserélődött a tulajdonosi kör és a menedzsment is: két cég az új tulajdonos a Bónusz Brigád márkanév mögötti Skoopy Kft.-ben. Pettendi Emőke, az egyik új háttércég, az Első Báró-13 Kft. tulajdonosa elmondta, megújult a pénzügyi finanszírozási modell is, ezért például vis maior esetén az adott bónusz árát száz százalékban visszafizetik vagy jóváírják a vevőnek. A vásárlói befizetést elhatárolják, így a vevők pénzét nem lehet a működés finanszírozására fordítani. (A másik új tulajdonos a Nagykapu Kft.)
Hetven százalékkal csökkentették a költségeket, a létszámot pedig több mint nyolcvan százalékkal, és most tizenhárom alkalmazottja van a társaságnak.
Az online kuponos-bónuszos kereskedelmi szolgáltatási modellt a kétezres évek eleji gazdasági válság hívta életre. A Bónusz Brigád közleménye szerint tizenkét év alatt 34,3 milliárd forint megtakarítást tett lehetővé vevőinek, ami annak is köszönhető, hogy az online vásárlás egyre népszerűbb.
A statisztikai adatok szerint Magyarországon az online vásárlók átlagéletkora 44 év, ami azonban folyamatosan növekszik, ezért az 55 év felettiek által generált forgalom is egyre nagyobb potenciált jelent az online kereskedelem számára.
A GKI Digital adatai szerint azok száma, akik aktívan interneteznek és online vásárolnak is, 3,7 millió. Ők évente átlagosan 19-20 alkalommal vesznek terméket és szolgáltatást az interneten. A Bónusz Brigád felületein 500 ezer regisztrált felhasználó van, és közülük jelenleg napi négy-hétezer az aktív vásárlók száma, akik főként ajándékokat és élményszolgálatásokat vásárolnak.