Elkészült a BIWI, azaz a Bisnode Index of Women Influence. A BIWI egy olyan egyedi statisztikai mérőszám, ami lehetővé teszi az egyes országok összehasonlíthatóságát az alapján, hogy a nők milyen hatást gyakorolnak a gazdaságra. Meglepő adatokat kaptunk.
A gazdaságra gyakorolt hatást az index elkészítői 4 mutató segítségével határozták meg: a női tulajdonosok aránya
- a cégszámok
- az alkalmazottak száma
- az árbevétel
- és végül a nettó nyereség
tekintetében. A számítás alapja, hogy a női tulajdonban lévő cégeket viszonyítják az adott országban működő összes céghez, majd ezt az arányszámot felszorozzák a női tulajdonban lévő cégek értékével, amit a létszám, bevétel és nettó nyereség alapján határoznak meg.
A rangsor segítségével összehasonlítható a női cégtulajdonosok aránya a teljes gazdaságban. Magyarország és Szlovénia az élmezőnyben, Svájc és Norvégia hátul kullog. Forrás: Bisnode Index of Women Influence
Az index alapján a legnagyobb hatást a belföldi gazdaságra a szlovén női cégtulajdonosok gyakorolják. Ezt követik a magyar vállalkozók. Az osztrákok is átlag feletti értékkel rendelkeznek. Az elemzésben 11 európai ország adatai szerepelnek. Forrás: Bisnode Index of Women Influence
A lista élén itt a szlovén női cégtulajdonosok állnak, hiszen a nettó nyereség cégszámokhoz viszonyított arányában ők 9 százalékkal az országos átlag feletti profitot realizáltak az utolsó beszámolóikban. Forrás: Bisnode Index of Women Influence
A Forbes áprilisi számában hosszabban is foglalkozunk a legbefolyásosabb magyar nőkkel. Keresd az újságárusoknál jövő hónapban, addig is ott a márciusi szám Michelisszel, Shaolinnal és Schobert Norbiról is update-elünk.
Nyitókép: William Iven / Unsplash