A fapadosok jelenleg pótdíjat számítanak fel a repülőtéri utasfelvételért, arra pedig egyelőre nincs válasz, mi lenne az okos telefonnal nem rendelkező utasokkal.
Mi történik? A Ryanair néhány hónapon belül teljesen felszámolná a repülőtéri utasfelvétel lehetőségét és a papír alapú beszállókártyákat is, erről Michael O’Leary beszélt egy dublini sajtótájékoztatón a napokban. Az airportal.hu cikke szerint O’Leary vázolta, hogy az utasok jövő év májusától csak a cég weboldalán vagy mobilalkalmazásában tudnák elvégezni az utasfelvételt, még a repülőtérre érkezés előtt.
Mivel jár majd ez? A Ryanair nem számít fennakadásra a lépés nyomán. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az alkalmazásuk kiválóan működik, ezért nem kell tartania senkinek attól, hogy nem lesz papír alapú beszállókártya a kezében. Szerinte az applikáció számos hasznos információt is megjelenít, például ha változik a beszállókapu, vagy azt is, ha késik a járat. Emellett vannak arra is kidolgozott eljárások, ha az utas telefonja lemerül, vagy nem sikerül a kód beolvasása, vagy nem fér hozzá valamiért a foglalási információkhoz. Ilyenkor az utas neve és útlevele alapján vissza tudják keresni az ülőhelyét és el tudják végezni a beszállítást.
És aki lemerül? Arra nem tért ki O’Leary, hogy mi történik azokkal az utasokkal, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, netán internethozzáférés vagy tudás hiányában nem tudják elvégezni a folyamatot. A határozott lépés ugyanakkor azért érdekes, mert a repülőtéri utasfelvételért jelenleg is vaskos, 55 eurós vagy 19 250 forintos pótdíjat számol fel a Ryanair.