A világ 21. leggazdagabb emberének médiacsoportja egy helyi partnerrel összefogva lép a magyar piacra.
A Media1.hu információi szerint több hónapos előkészítés követően lép be a magyar médiapiacra a Bloomberg, a világ legismertebb médiamárkáinak egyike.
A portál úgy tudja, hogy az amerikaiak bár tárgyaltak magyar újságírókkal is külön, végül egy magyarországi partnerrel kötöttek megállapodást, akik ténylegesen megjelenítik majd a Bloomberg tartalmait és készítenek majd magyar nyelvű tartalmakat is a Bloomberg márka alatt.
Frissítés: Milkovics Pál tulajdonos megerősítette a Media1-nek, hogy a 168 óra lesz a magyar partnere a Bloombergnek.
Az együttműködés nem csak cikkekre vonatkozik, ugyanis a Bloomberg erős digitális lábakkal is rendelkezik, van például műholdon is elérhető tévécsatornájuk (Bloomberg TV) is, így néhány videós tartalmuk is elérhető lesz magyarul.
Michael Bloomberg 1981-ben indította a saját magáról elnevezett hírügynökséget és üzleti adatszolgáltató céget, annak jelenleg 88 százalékos, többségi tulajdonosa.
Michael Bloomberg, a róla elnevezett médiakonszern többségi tulajdonosa.
Bloomberg sikeres politikai karriert is tudhat maga mögött, 12 évig volt New York polgármestere, egyike a négy azon városvezetőnek, aki ilyen hosszú ideig szolgált. 2019-ben bejelentette, hogy demokrata színekben indul az elnökségért, de 2020 márciusában már ki is szállt a versenyből, Trump legyőzésére így is több száz millió dollárt költött támogatóként (híveit a későbbi nyertes Biden támogatására kérte). Amire ennél is többet költött, az a filantróp tevékenysége, magánvagyonából 5 milliárd dollárt áldozott jótékony célra (többek között a klímaválrozás elleni harcra, vagy oktatásra).
Az amerikai Forbes vagyonát 59 milliárd dollárra teszi, ezzel jelenleg a világ 21. leggazdagabb embere.
Borítókép: A Bloomberg európai központja Londonban.