Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]


Bővebben

Bejött a hétüléses támogatás, a használt családi autók is olcsóbbak lettek

A családi autókedvezmény júliusi bevezetését követően látványosan növekedett a 7 üléses autók iránti érdeklődés, és 5 százalékkal csökkent a használt hétüléses autók átlagára a JóAutók.hu adatai alapján. Mindez arra utal, hogy megkezdődött a csere: a támogatást igénybe vevők piacra dobták régi családi autójukat. Aki tehát ilyen kategóriában keres használtat, annak most érdemes körülnéznie a piacon.

Növekszik az érdeklődés a hétüléses modellek iránt a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának bevezetése óta.

A JóAutók.hu adatai alapján júliusban 65 százalékkal bővült az olyan szalonautók iránti érdeklődés, amelyekre felvehető a támogatás.

Ugyanakkor az érintett kategória használt modelljeit is 18 százalékkal többen tekintették meg a vizsgált időszakban, ami jól mutatja, hogy a szegmens iránt egységesen fokozza az érdeklődést az állami program. Ennek oka egyrészt az lehet, hogy a támogatásban érintettek összehasonlító információkat gyűjtenek, másrészt a hétüléses használtak iránt érdeklődők aktivitását is erősíthette a júliustól induló változás.

A fokozódó érdeklődés mellett ritkán látható változást is hozott a családi autókedvezmény bevezetése: 5 százalékkal csökkent a legkeresettebb 25 használt hétüléses autó átlagára a júliusi bevezetést követően. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint a piac gyorsan reagált a támogatás bevezetésére, és az adatok azt mutatják, hogy

az új autók beszerzésével egy időben megjelennek a piacon a használtak, leszorítva ezzel a kategória átlagárát. Ez jó hír azoknak, akik amúgy is ebben a kategóriában kerestek használt autót, hiszen most a támogatás nélkül is kifoghatnak egy-egy remek ár-érték arányú modellt.

Az előzetes várakozásoknak megfelelően ebben a szegmensben az érdeklődés főként az olcsóbb és középkategóriás modellek iránt erős. Halász Bertalan szerint miközben a támogatás bevezetése előtti, tájékozódó időszakban felső árkategóriás autó is volt a legnépszerűbbek között,

a tényleges vásárlási döntés meghozatalakor már az olcsó- és középkategóriás modellek a legkeresettebbek.

Nem véletlen, hogy a JóAutók.hu állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroen Berlingo szerepel. A középkategória népszerűségére pedig a második helyezett Ford S-Max és a dobogó harmadik fokára került Peugeot 5008 is jó példa.

A JóAutók.hu TOP 10-es listáján ezek most a legnépszerűbb családi autók, amelyek állami támogatással vásárolhatók:

  1. Citroen Berlingo
  2. Ford S-Max
  3. Peugeot 5008
  4. Peugeot Rifter
  5. Fiat Dobló
  6. WV Tiguan
  7. Mitsubishi Outlander
  8. Ford Connect
  9. WV Caddy
  10. Ssangyong Rexton

Érdekes kérdés a Dacia Lodgy szereplése, amelyik a legolcsóbb a támogatható modellek közül, viszont kiesett a toplistáról, ami magyarázható azzal is, hogy nem vehető fel rá a támogatás teljes összege. A használtautó-piactér vezérigazgatója ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a piaci mozgásokat és az eladási számokat hosszabb időtávon elemezve a Lodgy számos presztízsmárkát megelőzve végezhet majd a listán.


 

"Sose kopogtass a lehetőség ajtaján. Csak rúgd be simán, mosolyogj és mutatkozz be."