A kontinenesre érkező turisták leginkább Londont és Párizst látogatják, az utóbbi években London egy kicsit el is tudott húzni – áll az Savills kutatásában, ahol több tényező alapján vizsgálták, hogy a világmárkák számára melyik a legvonzóbb európai célpontok.
A Mastercard felmérése szerint a 2015-16-os évben rekordott döntött a turisták költekezése, majdnem húszmillióan érkeztek a tengerentúlról, és összesen 17,8 milliárd eurót költöttek Európa nagyvárosaiban.
A Londonba érkezők az összes kiadásuk 46,7%-át boltokban hagyták ott – Párizsban ez csupán 16,7% volt. A számokat alaposan megtolta az is, hogy a font értéke a Brexit miatt elkezdett esni, a „jószágkosárban” található termékek átlagosan 13%-kal olcsóbbak lettek a brit fővárosban, mint Párizsban. A londoni West End a Brexit utáni hónapban (július) 3 százalékos növekedést könyvelhetett el.
Párizs gyengüléséhez egyébként nagyban hozzájárult a terrortámadás is, de a város a kiskereskedelmi eladásokban még mindig meghaladja Londonét, ami vonzó a nemzetközi márkáknak. Ugyanakkor a bérleti díjak elképesztően magasak, Párizsban egy üzlethelyiség egyetlen négyzetmétere évente húszezer eurónál is többe kerül – ehhez képest a keleti régióban, például Varsóban ez a szám alig az ötöde ennek.