Roger McNamee az Elevation Partners egyik befektetője (ennél az alapnál befektető például a U2 énekese, Bono is), és egy ideig Mark Zuckerberg tanácsadója is volt.
A Business Insideren megjelent cikk szerint McNamee nem a közösségi hálózat kiépülése miatt bánja, hogy pénzt tolt annak idején a Facebookba, hanem az üzleti modell miatt, ami a hirdetők kiszolgálására épül.
A fő bevételi forrása a cégeknek lényegében a felhasználó tudta nélkül elvégzett, folyamatos adatgyűjtésen alapszik – a Facebook egyszer szorult amiatt, hogy konkrétan bőrszín alapján is tudtak targetálni a hirdetők. Minél tovább használnak egy terméket, az internetes cégek (Facebook, Google) annál többet tudnak a felhasználóról.
McNamee szerint:” A szerencsejátékhoz, nikotinhoz, alkoholhoz vagy heroinhoz hasonlóan a Facebook, a Google, vagy a Youtube is csak pillanatnyi örömforrásként szolgálnak, viszont a hosszútávú használatuk – az elején felsorolt szerekhez hasonlóan- súlyos következményekkel jár. A nagy internetes cégek többet tudnak rólad, mint te magadról, és ez képessé teszi őket arra, hogy befolyásoljanak, hogy olyan dolgokat tegyél, ami az ő gazdasági érdekeiket szolgálja.”
A befektető kiáll az Apple mellett, mert az szerinte nem szoftvert, hanem hardvert ad el, és több olyan lépést is tett már, ami a fogyasztót védi az automatizált tartalmaktól.