Balásy Gyula két cége nyerte azt a 24 milliárd forintos közbeszerzést, amit Magyarország turisztikai népszerűsítésére írtak ki.
Mi történt? A New Land Media Kft. és a Media Dynamics Kft. nyerte a „Magyarország turisztikai célú népszerűsítésére” kiírt, 24 milliárd forint értékű közbeszerzést, írja az Átlátszó.hu. A nyertes cégek tulajdonosa Balásy Gyula, a kormányközeli kommunikációs Lounge csoport tulajdonosa, akinek vagyonát legutóbbi milliárdoslistánkon 78,8 milliárd forintra becsültük.
Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe feltöltött dokumentumból kiderül, hogy a keretmegállapodás teljes összege 24 milliárd forint, amit a Media Dynamics Kft. és a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. nyert. Alvállalkozóként bevonták a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítványt is.
A másik ajánlattevőt, a kormánybiztos Rókusfalvy Pál érdekeltségét, a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.-t kizárták, korábban pedig a Wavemaker nevű reklámügynökséget is.
Hova szól a pályázat? A tervezett külföldi helyszínek a pályázat szerint: Amerikai Egyesült Államok, Kína, Koreai Köztársaság, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Franciaország, Izrael, Ausztria, Románia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Szerbia. Egyéb potenciális régiók/célországok lehetnek: Japán, Törökország, Svájc, Írország, India, Ausztrália, Mexikó, Brazília, Öböl-menti országok, Benelux államok és Horvátország.
A két cég nem először kapja meg ezt a feladatot. 2019-ben például tízmilliárd forintos állami keretszerződés keretében népszerűsíthették Magyarországot.