Generációkon átívelő üzletek – amit elvett a XX. század, visszaadják az utódok

Sok olyan történet került a februári lapba, ami részben arról szól, hogy a XX. század viharai és a szocializmus hogyan akasztotta meg virágzó családi cégek és ágazati integrációk létrejöttét – a történelem miatt elvesztegetett évtizedek lemaradását az utódok igyekeznek pótolni. Mindenki más stratégiával.

Bővebben

Ázsiai inváziót hozott a Trónok harca Dubrovnikban

A nyugat-európai rajongók után a távol-keletiek is felfedezték maguknak a forgatási helyszíneket a dubrovniki vállalkozók legnagyobb örömére.

Újabban már naponta öt tematikus Trónok harca sétát szervez Davor Cverlin dubrovniki utazásszervező, és nem ő az egyetlen a városban, aki ügyesen felült az amerikai sorozat sikerére. A még mindig többségben lévő nyugat-európai rajongók mellett az elmúlt pár évben különösen az ázsiai tévénézők találták meg a horvátországi kisvárost, különösen sok dél-koreai, jó néhány kínai és néhány japán csoport. Cverlin (aki az amerikai Forbes-ban nyilatkozott) becslése szerint idén nyáron naponta 500-1000 turista járta le a sorozat forgatásának helyszíneit, a városi sétákra feliratkozók 95 százalékát a filmbeli helyszínek és nem Dubrovnik történelmi látnivalói érdekelték.

Egy másik helybeli, Luka Galic kifejezetten Trónok harca üzletet nyitott még 2015-ben. Remekül megél belőle, főleg amióta van egy trónmásolat az üzletében, ahol mindenki lefotózza magát. Legjobb vásárlói Szingapúrból és Malajziából érkeztek (“bejönnek és vesznek egy csomó pólót”), de egyre több Fülöp-szigeteki turistával is találkozik.

Cverlin szerint a városlakók 90 százaléka a turizmusból él. A szezon körülbelül nyolc hónapos, utána ők mennek nyaralni.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő