Hiába nő az internetes kereskedelem, nincs elég munkaerő, nincs elég sofőr.
A KSH legfrissebb adatai (pdf) alapján, Bengyel Ádám, a csomagautomata-hálózatot működtető Foxpost vezérigazgatója szerint a július-szeptemberi időszakban mért közel 10 százalékos növekedés pedig az elmúlt évek legnagyobb mértékű áremelkedésének számít, a harmadik negyedévben nagyon drágultak a postai, futárpostai szolgáltatások Magyarországon, az szolgáltatások között az első két negyedévben is ez a szektor produkálta a legnagyobb drágulást. Szerinte 2018-ban akár további 15 százalékos drágulás sem kizárt, a Magyar Posta is áremeléssel indítja az évet.
A vezérigazgató szerint, hasonlóan a magyar gazdaság más ágazataihoz, alapvetően a munkaerőhiány jelenti az egyik fő problémát, és részben ezzel magyarázható a drágulás is. Rengeteg gépkocsivezető hiányzik, sokan a jobban fizető közösségi közlekedési vállalatoknál, sokan pedig már külföldön dolgoznak, sofőrt találni így csak magasabb bérekkel lehet.
Az áremelkedés másik oka, hogy az iparágban olyan alacsony árszint és jövedelmezőség alakult ki, ami mostanra tarthatatlanná vált. Az alacsony ár rövid távon ugyan jó lehet az ügyfeleknek, hosszabb távon azonban az elmaradó fejlesztések miatt gyengébb szolgáltatási minőséget eredményez.
A Foxpost vezérigazgatója szerint az internetes kereskedelem növekedését a kiszállítás nem tudja követni, ezért nőhet a fix pontra, például a csomagautomatákba történő kiszállítás és nő a kosárérték. Ingyenes házhoz szállítást pedig hamarosan valószínűleg csak bizonyos kosárérték fölött ajánlanak majd az üzletek.