A nyári slágertermékekről készített összeállítást az ország legnagyobb játékkereskedése, a REGIO Játék.
Az áruház eladási statisztikáiból, és egy általuk készített felmérésből az derült ki, hogy hagyományos bolti vásárlásonként átlagosan 5000 forintot, online beszerzés esetén 6900 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre. „A tavalyi évhez képest az online kosárérték 6 százalékkal nőtt, ami az egész piacra nézve előrevetíti, hogy idén a nyári játékforgalom összességében átlépheti a 6 milliárd forintot. Ez az időszak a teljes forgalmunk 18 százalékát adja” – mondta Gyaraki Dávid, a cég marketingvezetője. A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig a társasjátékok, a kártyák és a LEGO.
20-40 ezer forint megy el egy táborra
A felmérés szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50%), alkotó- (32%) és erdei táborok (15%), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek. „Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50%), de van, ahol 1-3 ezer forint (32%) és 3-5 ezer forint (10%) között mozog” – mondta Gyaraki Dávid.
Minden negyedik gyerek végigtabletezi az utat
Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75%), külföldre csak tíz családból egy utazik. „Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők” – tette hozzá a marketingvezető.
TOP10 termékkategória a nyári szezonban (2017)
- Strandjáték, medence
- Szabadtéri játék
- Társasjáték, kártya
- Sportszer, labda
- Autó, jármű
- Kreatív, fejlesztő
- Bébi játék
- LEGO
- Szerepjáték
- Baba, babakocsi