A Budapest Bár alapítói ugyanolyan szerényen beszélnek a sikerükről, mint amikor kezdték. Külföldre vágynak, amihez repertoárt keresnek, de a név marad.
Egylemezes projektnek indult, de ma már – a való életben is egy párt alkotó – Gáncs Andrea, producer és Farkas Róbert, zenekarvezető “cool” szórakoztatói ipari gyártóbázisa lett a Budapest Bár. A 10 éves zenei projektet egy évvel az esküvőjük után találták ki, a második évtől már tudtak belőle pénzt kivenni, megéltek belőle. Mint Andrea mondja – aki korábban az A38 koncertszervezője volt – 10 évvel ezelőtt gyakorlatilag a tinik jártak csak koncertre, a középkorúak nem, ami nem jelentette azt, hogy ne akartak volna élő zenét hallgatni. A magas zenei minőség meggyőzte ezt a réteget is, de Andrea szerint a sikerben az is fontos részlet, hogy mára menő lett azt mondani, hogy “Budapest Bár koncerten voltam”. Minden korosztályban.
“Az ötlet, hogy egy cigányzenekar fellép rockzenészekkel, annyira erős volt, hogy már az első koncertünk teltházas volt, meg kellett ismtételni”
– mondja Andrea a kezdetekről. “Logisztikai rémálom volt összeszervezni és ez azóta sem változott” – teszi hozzá, hogy mi az, ami 10 éve kihívás elé állítja őket.
A Budapest Bárnak 11 vendégénekese van, azért dolgoznak ennyi művésszel, hogy tudják őket rotálni. Egy koncertre 5-6 zenészt szeretnek hívni, ez már elég izgalmas produkciót eredményez. Van hátulütője is, nehéz úgy összerakni a programot ilyenkor, hogy egy-egy zenész ne üljön túl sokat a backstage-ben két színpadi jelenés között.
“Persze annak hihetetlen ereje van, ha mind a tizenegyen színpadra állnak” – mondja Andrea és tudja, miről beszél. A 10 éves jubileum kapcsán a Budapest Parkban adott koncertjük teltházas volt, fellépett minden vendégénekesük (ez volt a legnagyobb koncertjük). 6000-en voltak rájuk kíváncsiak.
Fotó: Fekete Csaba
Melyik volt a legkülönlegesebb együttműködés? Farkas Róbert Charlie-t és Presser Gábort említi. Utóbbit meghívták a 10 éves évfordulóra készülő albumra is vendégnek, saját szerzeményt írt direkt erre a korongra. Nemrég fel is vették a számokat a stúdióban, nagy újsonság, hogy 80%-uk saját szerzemény, nem pedig feldolgozások, ahogy a Budapest Bártól megszokhattuk.
Profi gépezet és erős márka lett a Budapest Bár, ma már jó üzlet is. A zenekart vezető Farkas Róbert azonban ugyanolyan szerénynek tűnik, mint amilyen az elején lehetett.
“Presserrel először e-mailváltásban voltunk csak, fel sem mertem hívni. Ma már bármikor rácsöröghetek – jó kapcsolat lett a közös munkából.”
Az új album tehát kész, a stúdióban befejezték a munkát. “Nagyon régóta játszuk a Budapest című számot, de még soha nem vettük fel stúdióban. Itt volt az ideje, ehhez találtunk ki egy kis körítést még” – mondják az új lemezről.
És hova lehet tovább lépni? “Szeretnénk külföldi karriert” – mondja Andrea kertelés nélkül. Azon még dolgozni kell, hogy milyen repeortárral, de határozottan rávágja, hogy igen, mikor megkapja a kérdést, hogy ezzel a névvel kezdik el a külföldi piacok meghódítását. A Budapest Bár jól cseng, az alapítók szerint külföldön is eladható lehet.
“Nem azért akarunk külföldre menni, mert az annyira jó, hanem azért, mert inspiráló. A piacot azért akarjuk bővíteni, mert nem akarjuk ugyanazokat a kötöket futni.”