Szalai Dóra fagyiszínű belvárosi macaronos üzletét hét évnyi reklámügynökségi munka után nyitotta egyik legjobb barátjával, Váry Péterrel. Az édességek iránti szenvedélyből és saját megtakarításból indított üzletet most kétfrontos házhoz szállítással igyekeznek fenntartani.
„Szerencsénk van, mert 2019 decemberében voltunk ötévesek, és eddig nagyon tudatosan gazdálkodtunk, óvatosan növekedtünk. Osztalékot még sosem vettünk ki. A beruházásra félretett pénzt most arra költjük, hogy életben tartsuk a boltot és a kollégáinknak teljes fizetést tudjunk adni” – mondja Szalai Dóra, a Chez Dodo alapítója és társtulajdonosa.
A veszélyhelyzet bejelentése egyik napról a másikra teljes érvágás volt a Sas utcai macaronozónak, de rögtön belekezdtek a tervezett, de eddig egyre halogatott kiszállításba. Chez Dodo termékeket szerezhetünk közvetlenül a boltba telefonálva, a Woltról, de az üzletben is kérhetünk még, kizárólag elvitelre.
A kétfrontos kiszállításra azért van szükség, mert a Wolt a nagyobb elérésben segít, a direkt hozzájuk befutó rendelésekkel munkát tudnak adni a huszonkettőből tizenkilenc megmaradt munkatársuknak. Ötszáz és kétezer forint közötti szállítási díjjal tizenöt kilométeren belül bárhová elviszik az édességeket.
„A Dodo életében mindig nagyon fontos volt, hogy találkozzunk a vendégeinkkel, ezért úgy döntöttem, hogy nyakamba kapom a várost, és bizonyos napokon én viszem ki személyesen a macaronokat azoknak, akik tőlünk rendelnek” – mondja Dóra a házhoz szállításról, amit március 20-án, a 2010-ben Párizsból indult Macaron Napon indítottak el.
Fel vannak rá készülve, hogy a huszonöt százalékra visszaesett forgalom néhány hónapig még ezen a szinten marad, de ha újra fellendül a bolti eladás, akkor is meg fogják tartani a woltos és a saját házhozszállítási rendszerüket is. A rendeléskezelés megkönnyítése érdekében most fejlesztik a webshopjukat, mert van, hogy nyolc–tíz percig is eltart, amíg a telefonban „felsoroljuk mind a huszonötféle macaronunkat, ami a pultban van. Akár többször is, mert mire a sor végére érünk, addigra a vendég elfelejti az elejét.”
Az eddig a forgalom harminc százalékát kitevő külföldiek
teljesen kiestek, de a törzsvendégek közül van olyan, akihez szinte minden nap
szállítanak. Miközben a törzsvendégek őket támogatják, a Dodo beszállt az Etesd
a dokit kezdeményezésbe, amikor tehetik, küldenek édességeket a kórházakba.
„Nagyon várjuk, hogy újra felcsapjuk a kommunikációs naptárunkat és elkezdjük a tervezett kampányainkat, de egyelőre mindent töröltünk és megpróbálunk ezzel a módosított működéssel létezni” – mondja Dóra.
Fotó: Orbital Strangers archív