A cég vezérigazgatója bejelentette, hogy feldarabolják a német központú médiavállalatot. Döpfnerék ráfodulnak az apróhirdetésekre.
Mi történt? Mathias Döpfner, az Axel Springer vezérigazgatója és az amerikai KKR vállalat bejelentette, hogy feldarabolják a német központú Axel Springer médiavállalatot – írta meg a Portfolio.
A nyár elején felröppent pletykák igaznak bizonyulnak. Döpfner és Friede Springer, a cégalapító özvegye veszi át a médiaportfóliót, míg a cég online hirdetési üzletágát a KKR és a Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) kapja. A szétválás után Springer és Döpfner együttesen a médiarészleg közel 98 százalékát birtokolja majd, amelynek értéke 3,5 milliárd euró.
Miért izgalmas ez? Az eddigi portfólió – ami tartalmazza a
- Politico amerikai kiadását,
- az amerikai Business Inder-t,
- a német Bild és
- a Die Welt lapokat
Döpfnerék vezetésével egy magáncéggé alakult, hogy nemzetközi digitális hírmédia-nagyhatalmat építsenek ki. Az apróhirdetési üzletág is hozzájuk tartozik majd, ami azért vonzó, mert jövedelmezőbb, mint a média.
Előzmény. A tervezett üzletről először a Financial Times írt, a cég teljes értékét 13,5 milliárd euróra (15 milliárd dollár) becsülve, amelyből több mint 10 milliárd euró az apróhirdetési üzletág.
A lépés várható volt, hiszen 2019-ben a KKR 3 milliárd eurót fizetett a kisebbségi részesedésért, aminek köszönhetően Döpfnerrel közösen kifezették a tőzsdéről az Axel Springert. Ezt követően részvényeik egy részét eladták a CPPIB-nek.
A német milliárdos vezérigazgató, Döpfner ekkor a részvények 22 százalékát birtokolta, de a kétszeresének megfelelő szavazati joggal rendelkezett, míg a KKR-nek és a CPPIB-nek együttesen 48,5 százaléka volt az Axel Springerben. Döpfner nélkül ekkor sem hozhattak döntéseket. A szétválás után a médiarészleg többségi részvényese Springer és Döpfner lettek.