Egyelőre nem tudni, pontosan mivel, de költségvetési terheket akarnak csökkenteni.
A kormány több más, a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést. A felülvizsgálat során az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntöttek – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) az MTI-vel.
A módosítás részleteiről nincs szó a közleményben, de
a cél az, hogy 2023-2024-es költségvetési évek tekintetében a magyar állam költségvetési terhei csökkenjenek.
Ennek érdekében számos beruházás leállításra és átütemezésre került a háború kitörését követően.
„A kormány továbbra is elkötelezett a gyorsforgalmi közúthálózat hosszú távú, magas színvonalú és fenntartható üzemeltetése és fejlesztése mellett. A koncessziós szerződés módosítása biztosítja a gyorsforgalmi utak jövőbeli fejlesztését és a szolgáltatás zavartalan fenntartását” – írták.
Vizsgálódik az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság e körül a szerződés körül vizsgálódik, hogy sérti-e az uniós jogot. A 35 évre kiírt koncessziós pályázat nyertese a Themis magántőkealap vezette konzorcium lett, amelyben benne van a Mészáros Lőrinc-féle Konzum PE Magántőkealap, az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta. A három ajánlattevőről mi is beszámoltunk, közülük a Strabag-Colas konzorcium azért esett ki, mert jogi problémájuk akadt. Emiatt végül a Themis vezette konzorcium mellett csak a Dömper Kft. adott végleges ajánlatot.