Vitézy Dávid szerint nem növekedne a budapesti forgalom, ha fizetőssé tennék a teljes M0-ás autóutat, míg a főváros számításai szerint naponta hatezer autó választaná inkább a budapesti utakat, ha fizetni kellene az elkerülő használatáért.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ és a BKK korábbi korábbi vezérigazgatója a nemzeti útdíjszolgáltató adatai alapján azt mondta, a jelenleg ingyenes szakaszokat használó autók több mint 97 százalékának, míg a teherautók 99 százalékának most is van matricája – számolt be az RTL.
A teljes körgyűrűt fizetőssé tenné az Építési és Közlekedési Minisztérium, derült ki augusztus végén. A lépés több, a fővárosiak által is használt Duna hidat (a Megyeri és Deák Ferenc hidakat, valamint a Ráckevei Duna felett átívelő hidat) is érintene.
Karácsony Gergely ezzel szemben úgy látja: a fizetős M0-ás – és az ezáltal bevezetni kívánt hídvám – dugókat és környezetszennyezést okozna Budapesten, igazságtalan sarcot jelentene a budapestieknek.
Korábbi Facebook posztjában kifejtette: a BKK – Budapesti Közlekedési Központ az Egységes Forgalmi Modell (EFM) segítségével vizsgálta a díjfizetés bevezetésének várható forgalmi hatásait a városi úthálózaton. Egy átlagos hétköznap teljes napi forgalmával számolva a fizetősre tervezett utakon, és ennek hatására az M0-s autóúton és az M31-es autópályán csökken a forgalom, ezzel párhuzamosan többletforgalom jelenik meg Budapesten belül és az agglomerációs bevezető utakon. A kormány javaslata tehát több dugót eredményezne a városban. A bevezető utakon és az M3-as autópályán várható a legnagyobb forgalomnövekedés, ezzel tovább növelve az amúgy is forgalmas útszakaszok terheltségét.