Pörög a ferihegyi autómegosztó startup, indul a nemzetközi terjeszkedés. Ebben a rendszerben az autóbérlés sokkal olcsóbb, mint a hagyományos szolgáltatóknál.
Túllép Budapesten az első magyar reptéri autómegosztó startup, a Beerides. A dortmundi megjelenés csak a kezdete a nyugati terjeszkedésnek, a belépés az új piacokra.
A modell lényege: az elutazó autótulajdonos a reptéren hagyja a verdát, de az nem áll kihasználatlanul a parkolóban, hanem valaki kibérli, használja. Ebben a rendszerben a tulaj számára az a minimum, hogy a parkolása ingyenes, de pénzt is kereshet, ha valaki kibérli a kocsit. A bérlők számára nyilván az a fő vonzerő, hogy sokkal olcsóbban, fele, vagy akár harmadáron juthatnak autóhoz, mint a hagyományos autókölcsönzős cégeknél, de sok esetben az is számít, hogy megkíméltebb járműhöz juthatnak.
Bősze Botond, a Beerides ügyvezetője azt meséli, azért Dortmund lett az első külföldi cél, mert a német piac még lefedetlen, de egy kisebb reptérrel akartak kezdeni. Az ottani reptérnek is fontos a fenntarthatóság, az innovatív megoldások támogatása.
A Beerides piacán egy igen nagy szereplő van, a francia Travelcar, ők azonban a hazai piac után Amerika felé fordultak, Európát a kisebbek próbálják minél gyorsabban lefedni.
Ebben a versenyben természetesen nagyon fontos a finanszírozás, a Beerides eddig három körben vont be 200 millió forintnyi angyaltőkét, részben magyar magánszemélyektől, köztük bankároktól.
De nem csak ezen múlik, hogy mi tud leginkább piacot szerezni, Bősze Botond szerint nagyon fontos a biztonság, a megbízható rendszerek, ezen kiemelt hangsúly van a Beerides-nál. Minden bérlés után állapotfelmérés, az autó, illetve a sofőr vezetési szokásainak telemetriás követése, a tulajdonos is folyamatosan láthatja út közben, hogy mi van az autójával. Az átadás-átvétel egyszerűsítése is fontos, ez Budapesten is már csak pár másodperc, de itt még egy reptértől pár percre levő parkolóban van a bázis, Dortmundban már közvetlenül a reptér mellett.
A 2015-ben indult szolgáltatás keretében eddig 20 ezer parkolási napot könyveltek el, ebből 9 ezernél ki is bérelték a kocsikat Ferihegyről. Az eddigi budapesti tapasztalatokról, extrém esetekről azt tudtuk meg, hogy autót még nem kötöttek el sem bérlők, sem tolvajok, de olyan már volt, hogy karamboloztak vele, meg olyan is, hogy nem érte vele vissza időre, a tulaj nem tudta átvenni a kocsiját, amikor hazaérkezett. Ezért kapott csereautót, majd megszervezték a váltást a sajátra, miután azt visszaért és kitakarították.