Nem a Snapchat, nem a Gmail és nem is az Instagram a legnépszerűbb a 18-34 éves korosztály körében. Legalábbis Amerikában.
Melyek azok az alkalmazások, amelyek nélkül elvesznek az Y generáció tagjai? – tette fel a kérdést a Comscore friss kutatásában (amit az amerikai Forbes idézett). Amerikai fiatalokat kérdeztek (18-34 éves korosztályt), és kicsit más jött ki, mint amire számítottak.
A ’80-as évek szülötteinek vagy a náluk fiatalabbaknak a többsége nem a Snapchatet vagy az Instagramot említette első helyen (utóbbi meglepően hátul végzett), hanem az Amazont, 35 százalékuknak ez hiányozna a legjobban. Ezután jön a Gmail és a Facebook – ez a három alkalmazás viszonylag szoros versenyben van, majd kissé leszakadva szerepel a Messenger, a YouTube és a többiek.
Az is igaz, hogy ha a Facebookot és a tulajdonába tartozó appokat egybe számítjuk, akkor magasan Zuckerberg befolyása a legerősebb: az Y-generációsok idejének 69 százalékát a Facebook, a Messenger, a Whatsapp és az Instagram együttes univerzuma köti le. Nagy vesztes viszont a Twitter, semelyik korcsoport nem említette az első nyolcban.
A kutatás egyéb eredményeket is hozott, e szerint:
- a 18-24 évesek minden más eszköznél többet használják a telefonjukat (idejük 66 százalékában mobilon, 23 százalékban desktopon tevékenykednek),
- tabletet szinte nem használnak (szegény tabletgyártók!), a táblagépet inkább a 65+ korosztály szereti,
- egy átlag amerikai 2,3 órán át használ valamilyen alkalmazást, egy átlag fiatal (18-24 éves) 3,2 órát nyomkodja a telefonját.
Az appfejlesztőknek jó hír, hogy az Y-generáció tagjai szívesen fizetnek is az alkalmazásokért: 64 százalékuk már legalább egyszer vásárolt, 36 százalékuk többször is.
Ha mélyebben érdekelnek a kutatás eredményei, ide kattints!