Nemet mondtak egy többmillió eurós felvásárlási ajánlatra, most másfél millió dolláros befektetést kaptak
2019. február 11.A szegedi Antavo kezdete azokra az időkre nyúlik vissza, amikor az alapítók még nem is ismerték a startup kifejezést. Két éve egyik ügyfelük megkereste őket egy néhány millió eurós felvásárlási ajánlattal, de a csapat nemet mondott; úgy gondolják, az ő sztorijuk ennél sokkal nagyobb lehet. Azóta lezártak egy másfél millió dollárról szóló befektetési kört, amiről a Forbesnak beszéltek először.
„A termékes cég.” Az Antavo alapítói így hívták első projektjüket, a 2009-ben fejlesztett Zunda nevű hírlevélküldő-rendszert. A Zunda névből azóta Antavo lett, a termékes cégből startup, a hírlevélküldő-rendszerből egy személyre szabott hűségprogramokat kínáló marketingszoftver.
„A perszonalizáció azt jelenti, hogy ha tudjuk, téged mi motivál, akkor azt adjuk. Ha valaki csak a leárazást akarja, kapjon leárazást, de aki amúgy is lojális, kapjon más ajánlatot, hogy ezzel ne romboljuk az ügyfeleink árrését” – magyarázza Nemes András, az egyik alapító. Az Antavo ügyfelei jellemzően offline vagy online érik el a vásárlóikat, vannak, akik egyfajta digitális hűségkártyaként egy appot használnak, van, aki a klasszikus műanyagkártyát választja.
Az Antavónál van egy „in real life”-nak nevezett megoldás is: akkor is kapcsolatba tudnak lépni a vásárlóval, amikor az épp nem vásárol.
Egyik ügyfelük, a Björn Borg divatcég esetében például a vásárlók pontokat szerezhetnek minden alkalommal, amikor elmennek futni. Az okosóra adatai alapján a rendszer rögzíti a futást, a pontokat pedig később elkölthetik a divatcégnél.
A szegedi startup alapítóival a 2012-es indulás óta sok minden történt: éltek Londonban, elköltöztek Budapestre, aztán vissza Szegedre, felvettek negyven embert, elutasítottak egy felvásárlási ajánlatot, alapjaiban lecserélték a teljes üzleti modellt és háromszor is kaptak befektetést.
A legutolsó befektetésük részleteiről a Forbesnak beszéltek először: ennek második körét tavaly decemberben zárták, a kimondottan B2B (business to business) cégekre specializálódott lengyel Innovation Nesttel összesen 1,5 millió dollárról egyeztek meg.
Ezzel az Antavo eddigi összes befektetése elérte az 1,8 millió dollárt, amivel erős középmezőnyösök a legjobban feltőkésített magyar startupok között.
Az Antavo teljes sztoriját a februári Forbesban írtuk meg.
Borítókép: Orbital Strangers