rövid hír

Szintet lépne az alkohol e-kereskedelemben a Campari és az LVMH luxusóriás

Forbes
2021. július 13. 1 perc olvasás

Alkoholos e-kereskedelmi cégekbe fektetne és közös vállalkozással lépne előre az európai online alkoholpiacon a luxusóriás LVMH tulajdonában lévő Moët és Hennesy, valamint az olasz Campari.

A Reuters beszámolója szerint a Campari a Tannico nevű online bor- és egyéb szeszesital webshopban lévő részesedését forgatja be a közös cégbe, és a törzstőke felét 25,6 millió euróért adja el a Moët Hennessy-nek. Az üzlethez még hatósági jóváhagyás szükséges.

Az alkoholos italok e-kereskedelme egyébként is bővülőben volt, a világjárvány pedig csak felgyorsította ezt a tendenciát,

mondta a Moët Hennessy vezérigazgatója, Philippe Schaus. Az új vállalkozás CEO-ja a Tannico jelenlegi vezetője, Marco Magnocavallo lesz, aki megtartja kisebbségi részesedését a cégben.

A Tanniconak, amely nagyrészt a fogyasztóknak közvetlenül értékesít, többségi részesedése van a Ventealapropriete.com nevű, prémium borokat és egyéb alkoholtermékeket áruló francia e-kereskedelmi platformban, amellyel több mint 70 millió eurós forgalmuk volt tavaly.

Borítókép: Unsplash // Emma Houghton