Alkoholos e-kereskedelmi cégekbe fektetne és közös vállalkozással lépne előre az európai online alkoholpiacon a luxusóriás LVMH tulajdonában lévő Moëtés Hennesy, valamint az olasz Campari.
A Reuters beszámolója szerint a Campari a Tannico nevű online bor- és egyéb szeszesital webshopban lévő részesedését forgatja be a közös cégbe, és a törzstőke felét 25,6 millió euróért adja el a Moët Hennessy-nek. Az üzlethez még hatósági jóváhagyás szükséges.
Az alkoholos italok e-kereskedelme egyébként is bővülőben volt, a világjárvány pedig csak felgyorsította ezt a tendenciát,
mondta a Moët Hennessy vezérigazgatója, Philippe Schaus. Az új vállalkozás CEO-ja a Tannico jelenlegi vezetője, Marco Magnocavallo lesz, aki megtartja kisebbségi részesedését a cégben.
A Tanniconak, amely nagyrészt a fogyasztóknak közvetlenül értékesít, többségi részesedése van a Ventealapropriete.com nevű, prémium borokat és egyéb alkoholtermékeket áruló francia e-kereskedelmi platformban, amellyel több mint 70 millió eurós forgalmuk volt tavaly.
Nem úgy, ahogy gondolnád: a Jászai Gellért-féle 4ig a korábbi romániai tulajdonossal kötött megállapodása alapján az akvizíció lezárásától számítva már csak két évig használhatja a márkanevet.