Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Buborékbiznisz: együtt árul pezsgőt az LVMH és Jay-Z

Az amerikai rapper, Jay-Z Armand de Brignac nevű pezsgőmárkájának ötven százalékos tulajdonrészét vásárolja meg a Lous Vuittont is forgalmazó LVMH divatóriás. Utóbbi a vásárlói bázis szélesítését várja az üzlettől.

Az amerikai zenész, Shown Corey, ismertebb nevén Jay-Z még 2014-ben, közel 30 millió dollárért (8,9 milliárd forint) vette meg az Armand de Brignac márkát. A cég értéke azóta jelentősen növekedett, 2019-ben már 225 millió dolláros bevételük volt, akkor több mint félmillió palackot adtak el.

Az amerikai Forbes szerint a partnerségről már 2019-ben egyezkedtek a felek, most úgy tűnik, sikeresen lezárták a tárgyalásokat. Jay-Z egyébként jó barátságot ápol az LVMH alapító-vezérének, Bernard Arnault fiával, Alexandre-rel.

Az LVMH alkoholpalettája már eddig is impozáns, hozzájuk tartozik a Dom Pérignon vagy a Moët & Chandon.

Jay-Z pezsgőmárkájának (ami a köznyelvben Ace of Spades néven is ismert) vásárlásától azt várják, hogy szélesebb vásárlói kört tudnak megcélozni. A luxusszektort már régóta kritizálják a rasszista és kirekesztő hozzáállása miatt.

A pezsgőipart egyébként eléggé megviselte a koronavírusjárvány. A szigorító intézkedések miatt jelentősen megcsappantak az ünnepségek és nyilvános rendezvények, és ez az eladásokon is látszott.

Fotó: Artem Beliaikin // Unsplash

 

Oszd meg!