Rossz hír Tim Cook számára, hogy az egyébként is szokatlan iPhone XR leárazás mellett már az a házon belüli pletyka terjed, hogy még így sem sikerül az egyébként is alacsonyabbra pakolt lécet megugrani az eladásokkal- írja az amerikai Forbes.
Ez a beszállítói megrendeléseken is megmutatkozik. A korábban JDI néven futó, most már Japan Display nevű vállalat okostelefonokra gyárt kijelzőt, a fő partnerük az Apple.
Korábban 10 és 20 százalék közötti növekedést prognosztizáltak, aztán egy huszárvágással 5 és 10 százalék közöttire csökkentették az optimizmusukat 2019 első negyedévére, és kénytelenek voltak lassítani a termelést. Emiatt a profitelvárást is alacsonyabbra tették, rajtuk kívül pedig több beszállító is egy ki nem mondott nevű “nagy ügyfél” csökkenő megrendeléseiről számolt be.
Hivatalos adatot ugyan nem látni, Tim Cook többé nem fogja negyedévenként bejelenteni az iPhone-ok eladási adatait, ám egy 300 dolláros kedvezményes iPhone XR ajánlat elérhető az Apple Store-ban (igaz, hogy ez trade-in opció, tehát régi készülékért cserébe érhető csak el).
A tény, hogy alig egy hónap telt el a megjelenés óta, és már itt lebeg egy 40 százalékos árcsökkentés, az elég beszédes.
Az iPhone XR-t az idei generáció legolcsóbb modelljeként mutatta be az Apple még szeptemberben, az 5C utódjaként felfogható készülék LCD-kijelzőt kapott és 3 gigabájt memóriával üzemel.
Szóval az Apple alapvetően olcsó mobilnak szánta ezt a terméket, csak éppen nem ennyire.