A magyar okosszemüveg rangos díjra hajt, a nyílt szavazáson online bárki segíthet nekik egy kattintással.
Esélyes lehet a győzelemre egy magyar startup az AWE – Augmented World Expo egyik díjára, a 2017-es Auggie Awards legjobb applikáció kategóriáját a szavazatok alapján ugyanis vezeti a magyar Aero Glass, ami pilótáknak gyárt jól használható okosszemüveget.
A cégről a Forbes is többször írt már, igazi scifi, amit Maróy Ákos és csapata fejleszt. Céljuk, hogy a kiterjesztett valóság technológiát a repülésben is meghonosítsák. Miközben a Google kidobta a Glasst, a saját okosszemüvegét, az EU Edge Kft. spinoffjaként indult Aero Glass saját hardver (és szoftver) fejlesztésébe kezdett négy évvel ezelőtt, célzottan, egy adott területen jól használható eszközt készítettek. A magyar okosszemüveg célpiaca sem véletlen, többek között azért is a repülésre esett a választás, mert Maróy maga is vezet repülőt, így pontosan tudta, milyen információk megjelenítésére van szükség repülés közben.
Az Aero Glass a pilótáknak segít, az előttük látható térbe, mélységébe is kivetíti a domborzati viszonyokat, a fontos információkat és a repülési adatokat vagy magát az útirányt is. Kényelmes és egyszerűen használható. Nem véletlen, hogy egyike azoknak a projekteknek, amelyik a Horizon 2020 pályázaton is forrást nyertek (1,1 millió eurót).
Join the Augmented Reality revolution in Aviation! from Aero Glass on Vimeo.
A pilóták felszerelése a magyar okosszemüveggel persze csak az első lépés, ha ezt a szűk piacot sikerül meghódítani, jöhetnek az egyéb felhasználási módszerek is.
A projektre itt lehet szavazni: Auggie Awards 2017 – AeroGlass.
Az EU Edge egy magyar fejlesztőcég, több sikeres spinoffot is indított már házon belülről. Az Aero Glass mellett ilyen volt az online termékajánló rendszert fejlesztő Scarab Research, amit az Emarsys vásárolt fel 2014-ben.
Borítókép: Aero Glass Facebook.