Magyarország egyik legismertebb startupja, a prezentálás megújítását célzó Prezi megvette az infografikákkal foglalkozó Infogramot. A felvásárlás részleteiről egyelőre nem tudni többet, csak azt, hogy az Infogram teljes egészében a Prezi tulajdona lesz, de a cégek külön működnek tovább.
Az infogram lettországi startupként indult 2012-ben (székhelyét most is megtartja), mára pedig San Franciscóban és a Rigában vannak irodáik. Hárommillió felhasználójuk ötmillió grafikont, infografikát és térképet készített az indulás óta, amit eddig másfél milliárdszor nézték meg. Az Infogram ügyfelei között médiacégek, üzleti felhasználók és oktatási intézmények is vannak. Saját adataik szerint a Prezinek a világ 190 országából 85 millió felhasználója van, 250 főt foglalkoztatnak Budapesten, San Franciscóban és Mexikóvárosban.
A Prezi sajtóközleménye szerint “a jövőben további befektetéseket terveznek az Infogrammal. A cél olyan kutatások elindítása aminek eredményeként Lettországban egy Adatvizaulizációs Kíválósági Központ (Data Visualization Center of Excellence) jön létre”. A Prezi hosszú hallgatás után pár hete is újított: április 25-én elsőként írtuk meg, hogy elindították Prezi Next nevű szolgáltatásukat, amivel például analitikát és elrejtést kapnak plusz szolgáltatásként a felhasználók.
Mennyit érhet a cég?
Az Infogram az egyik legjobb adatvizualizációs szoftver, ami a laikusokat célozza. Legutóbb 2014-ben kapott befektetést, 1,8 millió dollárt, akkor 5,24 millió dolláros értékelésen. A 2012-ben indult startup egy 200 ezer dolláros angyalbefektetéssel startolt, és 5 évvel az indulás után az exit is összejött. Mivel a befektetők biztosan a pénzüknél akarnak lenni, 5 milliónál biztosan többért kelhetett el, de 10 milliónál nem valószínű, hogy többet fizettek érte. A Prezi is 2014-ben kapott legutóbb befektetést, 57 millió dollárt (összesen eddig több mint 70 millió dollárnyi fantáziát láttak a magyar gyökerű startupban a befektetők), ami jól mutatja a két válallkozás közti nagyságrendi különbséget is.