Stratégiaváltást jelez az új logó. A régit közel hatvan évig használták.
Aggresszív stratégiai növekedésére koncentrálva új arculattal lepte meg saját magát (és a világot) a Nokia. A régi, kék alapon fekvő fehér vastag betűk helyett öt különböző, futurisztikus alakzat formálja a telekommunikációs nagyvállalat betűit új logóján. A csere, amit a barcelonai Mobile World Congress (MWC) eseményén jelentettek be, közel hatvan év után először történik a Nokiánál, írja a Reuters.
Az arculatváltás a finn vállalat stratégiaváltásának szignifikanciáját hivatott jelezni.
A küszködő telekommunikációs cég élére 2020-ban érkező vezető, Pekka Lundmark szerint azért is volt szükség a váltásra, mert az eddigi kék-fehér logót sokan a telefonokkal azonosították – pedig a Nokia már üzleti ügyfeleknek nyújt technológiai megoldásokat.
Lundmark érkezésekor határozta meg az új, három lépésből álló stratégiáját: újraindítás, felgyorsulás és skálázás lépéseinek első szakaszán már túl is esett a Nokia. Míg a vállalat továbbra is igyekszik bővíteni a telekommunikációs vállalatok számára értékesített berendezések és szolgáltatások üzletágát, a fő hangsúly jelenleg más vállalatok számára történő értékesítésen (például privát 5G hálózatok és felszerelések automatizált gyárak számára) van.