Balásy Gyula, a 40. leggazdagabb magyar jó esélyekkel indul.
Mi történt? A korrupció ellen küzdő Integritás Hatóság tárgyalásos közbeszerzést írt ki 1,1 milliárd forint értékű kommunikációs feladatokra. A Szabad Európa írta meg, hogy a tenderen Balásy Gyula médiacégei, a New Land Media és a Lounge Group lehetnek a nyertesek, a második szakaszba már tovább is jutottak, mindhárom részfeladatra pályáztak.
A két évre szóló pályázat részfeladatai a következőkből állnak:
- PR-szolgáltatásokból (290 millió forint értékben),
- országos médiakampányból (654 millió forint értékben),
- kreatív tervezési és gyártási feladatok ellátásából (189,3 millió forint értékben).
Kontextus. Amióta a Nemzeti Kommunikációs Hivatal központosítottan intézi az állami megrendeléseket, előszeretettel öntik az adóforintokat Balásy cégei által gyártott kampányokra. Az Opten adatai alapján Balásy 2019-2022 között csaknem 29 milliárd forintnyi osztalékot vett fel a New Land- és Lounge-csoporthoz köthető cégeiből, aminek sorsáról aztán már csak találgatni lehet.
Ezek a cégek csinálták a kormány legfontosabb propaganda kampányait, így a kékplakátos kormányhirdetéseket is.
2015 és 2023 között az állami szereplők összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerződést az NKOH-val kommunikációs és rendezvényszervezési célokra, ezek összértékének 73 százalékát Balásy cégei kapták.
A New Land Media (Lounge csoport) 2016-ban lett kisebb beszállítóból a kormányzati propaganda első számú ügynöksége. 2022-ben rekordértékű, összesen 44 milliárd forintot költött el a kormány az EU bírálatára vonatkozó plakátsorozatokra és hirdetésekre. A csoport bevétele nem csak a plakátkampányokból jön, állami vállalatok is előszeretettel hirdetnek rajtuk keresztül.Az Opten cégadatbázis adatai alapján fennállása óta a New Land Media Kft. pályázatokon elnyert szerződéseinek összege 650 milliárd forint.