A MOL-csoport innovációs felhívást hirdet prototípussal rendelkező startupok számára a mobilitás, hűségmarketing és big data, kiskereskedelem, valamint a csomagszállítás és elosztás területén. A Budapesten, a Design Terminál közreműködésével megvalósuló három hónapos program azokat a startupokat szólítja meg, melyek szolgáltatása illeszkedik a MOL-csoport 2030 stratégiájában megfogalmazott célkitűzéshez, miszerint a MOL a jövőben sokkal nagyobb fókuszt helyez a mobilitásra, és az úton lévők első számú választásává kíván válni.
A felhívásban azt írják, a MOL-csoport a programra azoknak a startupoknak a jelentkezését várja, akik már fejlett inkubációs szakaszba eljutott megoldásokkal rendelkeznek. A kezdeményezés szakmai felelősének a MOL a budapesti székhelyű Design Terminált kérte fel, amely már jelentős tapasztalatokra tett szert és kiváló referenciákkal rendelkezik a startupokkal folytatott munka terén.
A Budapesten megvalósított három hónapos program januárban indul. A mobilitás, hűségmarketing és big data, kiskereskedelmi szolgáltatások, valamint csomagszállítási és -elosztási rendszerek, területén innovatív megoldásokkal (legalább prototípussal) rendelkező startupok szeptember 22-től pályázhatnak. A kiválasztási folyamat két szakaszból áll: a pályázatok online benyújtását követően a szűkített listára került csapatok háromnapos szakmai felkészítésen vesznek részt a MOL-csoport és a Design Terminál képviselőinek támogatásával. Ezután egy szakmai zsűri előtti pitch versenyen kerül kiválasztásra az a 4-5 csapat, akik lehetőséget kaphatnak arra, hogy a közép-kelet-európai régió egyik piacvezető vállalatával létrejövő együttműködés keretében kihasználja a 10 milliós vevőkör és a kiterjedt kiskereskedelmi hálózat nyújtotta egyedülálló előnyöket.
A résztvevők a program keretében egyéni és mentori támogatást kapnak a MOL-csoport üzleti vezetőitől és a Design Terminál rendkívül kiterjedt szakértői hálózatának tagjaitól, emellett workshopokon vehetnek részt és az irodahelyiség is biztosított számukra. A program végén a sikeres startupok lehetőséget kaphatnak arra, hogy innovatív termékek és szolgáltatások beszállítójaként a MOL-lal hosszú távú partneri együttműködést alakítsanak ki.
A MOL szerint a technológiai fejlődés és az új fogyasztói szokások alapjaiban alakítják át a teljes iparágat, különösen a kiskereskedelmet. A MOL 2030 stratégia egyik alapeleme, hogy a jelenleg alkalmazott megközelítéseken változtatni kell ahhoz, hogy a fokozatosan csökkenő üzemanyag iránti kereslet mellett is megőrizze a vállalat vezető szerepét. A MOL többek között az innovációban látja azt a lehetőséget, melynek kiaknázásával azonnal tud reagálni a gyorsan változó vevői igényekre. Olyan elképzeléseket keres, melyek segítségével még magasabb szintű vevőélményt tud nyújtani.
A pályázatok benyújtási határideje: október 23.
Bővebb információért IDE kell kattintani.