A Microsoft júniusban jelentette be, hogy szinte az összes kiskereskedelmi boltját bezárja a járvány gazdasági megszorításai miatt. Egy belsős prezentációból most kiderült, hogy majd’ 62 millió dollárt keresett így.
61,7 millió dollárt keresett a Microsoft 2020 harmadik negyedévében, miután bejelentette: bezárja kiskereskedelmi egységeit a koronavírus gazdasági következményei miatt, az ott dolgozókat pedig üzletkötőkké képzi át. A hírről a Business Insider számolt be. A Microsoft akkor azt közölte, hogy nem rúgnak ki senkit, hanem biztosítják az átképzés körülményeit,
az alkalmazottaknak pedig július 26-ig adott haladékot, hogy eldöntsék, vállalják-e az átképzést vagy felmondanak.
Az új stratégiával a 300 főnél kisebb állományú kis-és középvállalkozásokat és az oktatási intézményeket célozták meg, egy olyan célcsoportot, amelyet különösen súlyosan érintett a járvány, a direkt értékesítés pedig könnyebben mehet velük, mint a nagyvállalatokkal. A feladat a Microsoft oktatási és technológiai szoftvereinek és hardvereinek eladása, az online vásárlások kezelése volt. Mindezt egy Microsoft-alkalmazott adta a lap tudtára, aki a nevének elhallgatását kérte, amiért belső információkat oszt meg egy harmadik féllel.
A Business Insider birtokába jutott egy olyan, szintén belsős prezentáció, amelyben a Microsoft már 73,1 millió dolláros negyedéves bevételt jósol a kkv-knak és oktatási intézményeknek bonyolított eladásaikból, szeptember 20-ával bezárólag pedig 61,7 millió dollárnyi forgalmat bonyolítottak le az USA-ban és Kanadában. A prezentáció 9 százalékos növekedést jósolt ebben a szegmensben, a Microsoft viszont nem kívánta kommentálni vagy kiegészíteni a Business Insider felvetéseit, így az nem teljesen tiszta, pontosan hogyan áll kapcsolatban a bevétel növekedése a boltok bezárásával és az átképzéssel.
Az adatok azért is fontosak, mert a Microsoft egy olyan szegmensébe enged bepillantást, amivel sem a közvélemény, sem a Wall Street nem igazán foglalkozik.
A figyelmet mindig a techóriás felhőszolgáltatásai vonzzák, mint az Azure, a Teams és az Office 365. Nehéz meghatározni, pontosan mekkora is a siker szimplán az eladásokra hagyatkozva egy ilyen gazdasági helyzetben.
Carolina Milanesi üzletistratégia-elemző azt mondta a Business Insidernek, hogy bár nehéz megsaccolni, mennyivel több vagy kevesebb az effajta eladásból származó bevétel a konkrét boltoknál, szerinte komoly pénzeket spóroltak meg a bérlés, a rezsi és egyéb költségek kiesése miatt, ami mind az üzletvezetéssel jár.
A prezentáció azt is megmutatja, hogy a Microsoft igencsak szeretne ráfeküdni a hardvereladásokra, kiemelten a Surface Duo és a Hololens 2 készülékekre. Reklámokkal és élő demókkal keltenék hírüket, a Surface Duo eladásaira 10 millió dollárt jósolnak a második negyedévben, míg a HoloLens 2-re 4,4-et.
Borítókép: Franck V // Unsplash