A vállalkozások és márkák oldalainak adminisztrátorai álláshirdetéseket is közzé tudnak tenni A Facebook új funkciójával. Az álláslehetőségeket ismertető bejegyzésekre a hagyományos posztokhoz hasonlóan hirdetést is lehet vásárolni. A felhasználók a facebook.com/jobs címenás a Marketplace „Állások” lapján találhatják meg a meghirdetett pozíciókat.
A Facebook Jobs (amely az oldal magyar felületén Álláslehetőségek a Facebookon néven látható) indulása jelentősen leegyszerűsíti majd mind az álláskeresést, mind a megfelelő munkatársak megtalálását a magyar felhasználók és cégeknek – írják közleményükben. Mostantól a magyar felhasználók is közzétehetnek álláshirdetéseket vagy jelentkezhetnek azokra közvetlenül a Facebookon. Ez az új funkció korábban csak az amerikai,kanadai és mexikói felhasználóknak volt elérhető, de mától kezdve Magyarországon, Csehországban, Portugáliában, Chilében és Új-Zélandon is.
A vállalkozások és az emberek már jelenleg is használják a közösségi oldalt arra, hogy munkavállalót, illetve állást találjanak, ezért a Facebook olyan új funkciókat vezetett be, amely lehetővé teszi az álláshirdetések feladását és a jelentkezést közvetlenül az oldalon. Az álláskeresők fel is iratkozhatnak a vállalkozások által a környéken közzétett álláshirdetésekről szóló értesítésekre.
Az álláshirdetések a hírfolyamban, az álláskönyvjelzőben, a Marketplace „Állások” lapján, illetve a vállalkozások oldalain más bejegyzések mellett jelenhetnek meg.
Amikor a jelentkező a „Jelentkezés most” gombra kattint, megnyílik egy űrlap, amelyen előre kitöltve szerepelnek az információk a Facebook-profiljáról.
A pályázó a jelentkezési lap beküldése előtt bármikor ellenőrizheti és módosíthatja, hogy milyen adatokat oszt meg az álláshirdetés feladójával. A jelentkezők a szöveges bemutatkozás mellett akár egy rövid videót küldjenek telefonjukról vagy számítógépükről, amelyben bemutatkoznak, és elmondják leendő munkáltatójuknak, hogy szerintük miért ők lennének az ideálisak az adott pozícióra.
A másik oldalról, az álláshirdetés feladása után az oldaladminisztrátor áttekintheti a jelentkezéseket,
és felveheti a kapcsolatot a pályázókkal Messengeren.
Minden más bejegyzéshez hasonlóan az álláshirdetések is kiemelhetők, így nagyobb vagy relevánsabb célközönség is elérhető velük, mivel a kiemeléseket például lakhely, képzettség, munkatapasztalatok és egyéb paraméterek alapján célozni is lehet.
Ezen kívül az álláshirdetéseket facebookos csoportokban, vagy a felhasználók saját idővonalán is meg lehet osztani, de privát üzenetben ismerősöknek is továbbítható a Messengerben. Ha egy felhasználó jelentkezik egy álláshirdetésre a Facebookon, az adott vállalat oldaladminisztrátora a Messengeren keresztül kapja meg a jelentkezést, de beállítható, hogy az oldal erről emailben is értesítést küldjön. A jelentkezőkkel való kapcsolattartás megkönnyítése érdekében az adminisztrátorok sablonválaszokat is rögzíthetnek a Messengerben a gyakran elküldött üzenetekhez, például a jelentkezés megköszönéséhez.
A sok kényelmi funkció mellett azért érdemes azt is látni, hogy ezzel újabb szeletet láthat a Facebook az életünkből, az adatokat pedig továbbértékesítheti – hiszen azon a felületen vagyunk, ahol ezt egyszer már engedélyeztük.