Minden cikkben megvannak a kedvenc idézeteim. Általában már amikor az interjúalany kimondja a nagyon frappánsat, vagy épp velőset, tudom, hogy az a mondat benne lesz a cikkben. Így volt ez akkor is, amikor Gaál Lászlóval beszélgettem, a kedvencem: “tíz évig voltam kárszakértő, minden nap át akartak verni.”
Nem önmagában sokatmondó ez, hanem már megismerve a cége történetét. Beszélgetésünk vége felé hangzott el és a cikkben is az utolsó előtti mondatban szerepel.
Benne van az, hogy honnan indult: a nyolcvanas években az akkori egyetlen biztosítónál dolgozott és nagyon elege volt abból, amikor a második szereplő érkeztével üzletpolitikai okokból a csalásokra is fizetni kellett. Benne van az, hogy nemrég egy külföldi partnere próbálta meg csúnyán átverni, nagyon fontos az óvatosság az üzletben. És benne van az, hogy félti fiát, aki – vele szemben – szívesen delegálna több feladatot a megfelelő embereknek.
A Flavon ugyanis családi vállalkozás, bőven 60 felett idősebb Gaál László egyre több feladatot ad át az ifjabb Lászlónak, aki büszkén mesél arról, milyen újdonságok jönnek a cégben az ő ötletei alapján ősszel.
Hogyan jutott el Gaál László addig, hogy több MLM-céget megjárva úgy döntsön, indítania kell egy sajátot? Hogyan találkozott a professzorral, akinek mentora évekkel korábban a lelkére kötötte, csináljon valami hasznos terméket a flavonoid vegyületből? Hogyan lehet fenntartani egy MLM-cég növekedését az első évek robbanása után? Miért épp az “egytermékes” Flavon lett a legnagyobb magyar tulajdonú MLM-cég?
Ezek is kiderülnek a Flavonról szóló cikkünkben a júniusi Forbesban, már az újságárusoknál!
Borítókép: The Orbital Strangers Project