A startupok nagyra nőnek – főleg Amerikában, ahol egyre többen érik el az 1 milliárd dolláros értékhatárt. Az egykori elitklub, az unikornisok klubja már inkább egy laza házibuli, ahova jó eséllyel mindenki elhívhatja a haverját.
A befektetők pénzét azonban nemcsak növekedésre és marketingre költik ezek a technológiai cégek, hisz már bőven abban a ligában játszanak, hogy maguk is vásárolnak. A legnagyobb és legéhesebb startupóriások között olyan is van, aki magyar céget is vett a portfóliójába. Az amerikai és európai élmezőny mellett, akik az akvizíciókkal inkább az újabb piacok meghódítását célozzák, már itt vannak Ázsia nagymenői is. Felnőtt egy indiai generáció, akik ellátnak a call-centerek mögé is, és mivel a belső piac óriási, megjelentek azok a cégek, melyek nyugatra mennek bevásárolni.
A legaktívabb a Dropbox, az indulás óta felvásárolt 23 cég között akad magyar kötődésű is – a Sold. nevű startup villámkarriert befutva, 8 hónappal az indulás után kelt el, az akvizíciót épp aznap jelentették be, mikor megjelent a Forbes első magyar kiadása (2013. november 7.). A cég egyik társalapítója az MIT Media laben végzett Lakatos Dávid, aki ma már Formlabs nevű startupját egyengeti, immár ismét Bostonban.
A német Rocket Internet startupkeltető egyik legagresszívabban terjeszkedő tagja a Foodpanda. A netes ételrendelő a Netpincért felvásárolva lépett a magyar piacra. A tavaly először összeállított exitlistánkon is szerepelt a felvásárlás, akkori becslésünk szerint 4,5 milliárd forintos üzletről lehetett szó.
Az indiai versenyzők közül a kiskereskedelmi szektor két új csillaga került a listára: a Flipkart 330 millió dollárt vont be eddig, a Snapdeal 174 milliónál tart, a globális étterem-ajánló Zomato pedig 224 millió dollárnyi bizalmat kapott eddig a befektetőitől.
A listát összeállító CB Insights megjegyzi, érdekes, hogy az IPO előtt más techcégek ennél aktívabbak voltak. A tőzsdei bevezetés előtt a Twitter 31 társaságot vásárolt fel, a Facebook 29-et.