Na, valahogy így lett Mészáros Lőrinc a leggazdagabb magyar

2020-ban egy sikeres nyomtatott magazinból tudod meg, hogy Mészáros Lőrinc Magyarország leggazdagabb embere, immár másodszor. Ezt azért nehéz lett volna előre látni. Nem úgy értem, hogy tavaly nehéz lett volna […]


Bővebben

A legértékesebb youtuberek: a TheVR megint mindent vitt

A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A legnépszerűbb (és a legkomolyabb üzleti potenciállal rendelkező) magyar csatorna a TheVR. Utánunk ezt most egy reprezentatív kutatás is megerősítette.

Mi, a Forbesnál idén augusztusban először állítottunk össze listát a legértékesebb magyar youtuberekből.

Mindezek alapján a legértékesebb magyar Youtube-sztárnak a technológiai eszközöket tesztelő TheVR csapata bizonyult.

Őket az egyedi arcjátékáról is ismert Dancsó Péter és a zenei paródiákkal ismertséget szerző duó, Pamkutya követte. A negyedik helyre ért oda Magyarósi Csaba blogger, az ötödik helyen Csecse Attila szerepel. Őket sorrendben Viszkok Fruzsina, Follow Anna, RoyalSzabi, Szirmai Gergely és Nessaj követte. A listán kívül a hazai piac három népszerű szereplőjéről – Dancsó Péterről, Viszkok Fruzsiról és Szirmai Gergelyről – írtunk részletesebb portrét.

Most a Sakkom Interaktív és a Gemiusz közösen, egy reprezentatív kutatással is felmérték a hazai Youtube-helyzetet.

Top5 hazai YouTube-csatorna a Forbes szerint:

  1. TheVR
  2. Dancsó Péter
  3. PamKutya
  4. Magyarósi Csaba
  5. Csecse Attila

Top5 hazai YouTube-csatorna a 10-29 évesek körében (kedveltségi toplista spontán kérdés alapján):

  1. TheVR
  2. Szirmai Gergely
  3. Dancsó Péter
  4. Nessaj
  5. PamKutya

Azóta a nevüket is megtanultuk leírni. 🙂

A kutatásból kiderült az is, hogy lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá. A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, köztük minden ötödik napi 4 óránál többet böngészik a videómegosztón. A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer videók, illetve a személyes videós tartalmak, vlogok a legnépszerűbbek. Ezenkívül még a hogyan csináld típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY tartalmakat fogyasztják.

Nemek tekintetében persze nagy eltérések mutatkoznak. A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamer videók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok/nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, s ők a vlogok rendszeres követői is. A kor előrehaladtával a változó élethelyzetek is jelentősen befolyásolják a tartalomfogyasztási szokásokat. A 19-23 évesek például a főzéssel kapcsolatos videókra és a márkák csatornáin elérhető tartalmakra nyitottabbak.

Négyből hárman úgy gondolják, hogy hatással vannak rájuk az influencerek, a 10-15 évesek fele kifejezetten nagyra tartja őket.

A fiatalok harmada konkrétan emlékezett olyan esetre, hogy csak azért vásárolt meg vagy próbált ki egy adott terméket, mert a számára véleményformálónak számító személy Facebook- vagy Instagram-posztjában látta, hogy ő is azt viseli, használja vagy éppen fogyasztja.

A Sakkom és a Gemius külön mérte a legnépszerűbb influencereket is (a 10-29 évesek körében, spontán kérdés alapján). A top5 sorrendje: Dancsó Péter, TheVR, Viszkok Fruzsi, Szirmai Gergely, PamKutya.

Módszertan

A sajtóközleményben szereplő adatok a Sakkom Interaktív kutatássorozatának eredményein alapulnak. A Gemius kutatási partner által végzett kutatás adatfelvétele 2017. augusztus 11-29. között zajlott 500 résztvevővel. A kutatásban szereplő adatok reprezentatívak a magyarországi 10-29 éves internetező lakosságra.

A Forbes-listát előre meghatározott módszertan alapján Nagy Zsolt állította össze. A két nagy youtuber-ügynökség (igen, ilyen is van már, ők azok: Star Network és Special Effects Media) küldött egy-egy listát az öt legértékesebb youtuberről. Ezután – hogy az esetleges túlkapásokat kiszűrjük – a listákat lepontoztattuk a konkurenseknél is, az így kapott eredményeket átlagoltuk. A pontozásnál a Café Communications segítségével márkaoldalról is megvizsgáltattuk a neveket.


 

"Én azt a definíciót szeretem, hogy ott kezdődik a big data, ahol az adatmennyiség elkezd problémává válni."