Napjaink egyik leggyorsabban fejlődő vállalata, az utazásmegosztó Taxify már az elejétől monitorozza a fogyasztók igényeit. A felhasználói visszajelzések alapján rendszerük elektromos roller funkcióval is bővül majd, elsőként Párizsban.
Pénz, tapasztalat és kapcsolatok nélkül elindítani egy céget, sokak vágya és kevesek valósága. Markus és Martin Villignek sikerült, a Taxifynak ma félmillió sofőrje és egymilliárd dolláros becsült piaci értéke van, alapítói a világ legfiatalabb unikornis-gazdái között vannak – írtuk júniusban, amikor is az alapító exkluzív interjút adott munkatársunknak, Fekete Emesének.
Exkluzív Monte Carlóból: a fiú, aki jogsi és diploma nélkül berobbantotta a Taxifyt
Az észt utazásmegosztó startup 2013-ban csupán 20 autóval indult, jelenleg több mint 600 sofőrrel dolgozik és két évvel ezelőtti magyarországi piacra lépése óta közel 2 millió utazást bonyolított le.
A vállalatban nincs megállás, párizsi rendszerük most elektromos roller funkcióval is bővülni fog.
Markus Villig tulajdonos (a világ legfiatalabb unikornisa) a fejlesztés kapcsán elmondta, hogy minden ötödik Taxify-os utazás rövidebb, mint 3 km, ami pedig rollerrel is könnyen megtehető. Ez adta az ötletet, hogy az applikáción keresztül ezek a járművek is elérhetőek legyenek és ezzel nem csak a már meglévő felhasználóknak teszik hatékonyabbá az utazást, de új célközönséget is vonzhatnak.
Az észt vállalat a párizsi fejlesztéssel párhuzamosan mutatja be új, Bolt névre keresztelt elektromos kétkerekű almárkáját is.
Az applikáció segítségével használható elektromos rollerek mind beépített GPS követővel vannak felszerelve, a velük megtett út 15 euró centbe kerül percenként. A Taxify a jövőben minél több országban és városban szeretné elérhetővé tenni a Párizsban bevezetett új szolgáltatását.
Kiemelt kép: Markus és Martin Villig, Taxify (Fotó: EY)