A Forbes-címlapos, aki Trumppal szelfizik

Kapitány István a Forbes címlapján mosolyog. Kapitány István a Fehér Házban, Trumppal szelfizik (és mosolyog). De kicsoda Kapitány István? Annak ellenére, hogy aligha van nála magasabb pozícióban dolgozó magyar menedzser […]

Bővebben

Paweł Czerwiński, Unsplash

A Google tavaly is irtott rendesen: 6 millió rossz hirdetést törölt

Jelentős erőfeszítéseket és új technológiai megoldásokat vezet be a digitális hirdetési rendszer biztonsága érdekében a Google. A ma közzétett jelentésében a cég ismerteti a felhasználók, a tartalomszolgáltatók és a hirdetők védelmében 2018-ban hozott intézkedéseit, és azok eredményeit.

A megtévesztő és káros online hirdetések miatt 2018-ban a vállalatnak új kihívásokkal kellett szembenéznie. A visszaélések megakadályozására 31 új hirdetési irányelvet léptetett életbe, melyek többek között szabályozzák a kriptovaluták vagy a belépőjegyek másodlagos kézből való értékesítésének hirdetését.

A Google 2018-ban összesen 2,3 milliárd, azaz naponta több mint 6 millió, a hatályos irányelveket megsértő hirdetést törölt, többek között 58,8 millió adathalász és 207 ezer belépőjegyeket másodlagos kézből árusító hirdetést.

Tavaly nemcsak a félrevezető hirdetéseket vette célba a cég, hanem magát a forrást, vagyis a hirdetési fiókokat is. Továbbfejlesztett gépi tanulás technológiát alkalmazva ebből közel egymilliárdot törölt a vállalat, majdnem kétszer annyit, mint az azt megelőző évben.

A Google 2018-ban az előző évinél háromszor több, összesen 330 osztályozót vezetett be, mely az egyes oldalak szintjén tudja kiszűrni az esetleges problémákat. Így 734 ezer tartalom-előállítót és alkalmazásfejlesztőt zárt ki hirdetési rendszeréből, valamint közel 1,5 millió applikációból távolított el, illetve közel 28 millió oldalról törölt hirdetéseket a cég az irányelvek megszegése miatt a hagyományos kézi ellenőrzés és gépi tanulás kombinációját alkalmazó módszerének felhasználásával.

A cég a politikai hirdetésekre vonatkozóan is új szabályzatot bocsátott ki az Egyesült Államok félidős választásai kapcsán. Ennek keretében közel 143 ezer választási hirdetést ellenőrzött a vállalat, valamint egy új, a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló jelentést tett közzé, amely a választási hirdetések megrendelőiről nyújt információt a felhasználónak.

2019-ben az európai parlamenti és az indiai választásokkal összefüggésben hasonló eszközöket vezet be a cég.

A Google továbbra is fellép a félretájékoztató és az alacsony minőségű oldalak ellen annak érdekében, hogy hirdetései csak színvonalas és törvényes tartalomszolgáltatók oldalain jelenjenek meg.

2018-ban kb. 1,2 millió oldalról, 22 ezer applikációból és 15 ezer portálról távolított el hirdetéseket a félretájékoztatásra, gyűlöletkeltésre vagy alacsony minőségre vonatkozó szabályok megsértése miatt.

A cég a “veszélyes vagy sérelmes” szabályzat megsértésére hivatkozva 74 ezer oldalról vett le hirdetéseket és összesen 190 ezret törölt. Ez a szabályzat tiltja a gyűlöletbeszédet, valamint megvédi a felhasználókat, a hirdetőket és a tartalomszolgáltatókat a gyűlöletkeltő tartalmaktól.

2019-ben folytatják a félrevezető, káros hirdetések elleni küzdelmet, hiszen a kártékony szereplők folyamatosan új módszerekkel próbálják kijátszani a digitális hirdetési rendszert. Idén továbbra is legfontosabb feladatuknak tekintik a felhasználók védelmét és egy olyan hirdetési rendszer működtetését, amelyben a törvényes hirdetők és tartalomszolgáltatók eredményesen működhetnek. Áprilisban továbbá Irányelv Manager oldalt indítanak, amely

bemutatja a hirdetőknek a leggyakrabban elkövetett hibákat, és tanácsokat ad a szabályzatoknak megfelelő, helyes hirdetések előállításához.

fotó: Paweł Czerwiński // Unsplash

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő