Pálosi Boglárka Párizsban nyílt Bogibar nevű bisztróját szakmája és a francia főváros iránti rajongása keltette életre.
„A rendezvényszervezés felől közelítem meg a bár működését, de emellett a vendéglátás mindig jelen van, hiszen részben abból jön a finanszírozás” – mesélte Bogi a Forbes.hu-nak, aki a kultúrbárban igyekszik minél több feltörekvő magyar és francia tehetségnek lehetőséget adni.
Bogi Párizsban járt egyetemre, ahol európai kultúrpolitikát és európai kultúrmenedzsmentet tanult. Tanulmányai után a fél világot bejárta és a magyar szcénában is sikeres kulturális menedzsernek számított: 17 évig dolgozott a Szigetnek, volt a Gödör Klub menedzsere, az ő nevéhez köthető az ElectroBeats, a BalkanBeats sorozatok és a kreatív közösség, az Unicorn Factory Egyesület. Dolgozott Berlinben és Londonban is, de szíve mindig visszahúzta Párizsba.
Pálosi Bogi
„Kutyasétáltatás közben fedeztem fel a helyet” – mondja a kultúrbár helyszínéről. Mikor kiderült, hogy a helyiséget árulják, eladta budapesti lakását és 50 millió forintos tőkéjéből megvalósította álmát.
A párizsi XVII. kerületben található bártól alig húsz percre van a francia főváros kedvelt bohém negyede, a Montmarte, így elsősorban a művészetek iránt fogékony “bobokat” (úgynevezett burzsuá-bohém) célozzák meg, de az egészséges ételeket kedvelőkre is számítanak.
A vendégeket sok vegetáriánus és gluténmentes étellel várják, a különlegességet pedig a magyar klasszikusok (gulyás, hortobágyi húsos palacsinta) jelentik. A fogásokért a hazai szakma elismert képviselői felelnek: a kreatív szakács Susa Horváth és Wirth Mátyás, míg a vegán és gluténmentes desszerteket Obermayer Anita készíti. Míg napközben elsősorban az ebédeltetés jelenti a fő szolgáltatást, addig este a különböző események.
A helyszínen magyar, francia és nemzetközi kiállításokra, koncertekre, kerekasztal-beszélgetésekre és egyéb eseményre is lehet majd számítani.
fotó: Alexandra Breznay
fotó: Alexandra Breznay
Bogiék több rendezvényt is terveznek, ahol olyan magyar fellépőké a főszerep, akik felkelthetik a francia közönség érdeklődését. A Bogibar nemrég nyílt, ám a forgalom és a programok sokszínűsége azt mutatja, hogy lesz igény a magyar tulajdonú bisztróra. Az októberi megnyitón megjelent kétszáz érdeklődő mindenesetre jó ómen.
A bisztró a Wearefamily Kft. cégnév alatt üzemel, a névválasztással Bogi a filozófiáját is jelzi. „Van bennem egy közösségteremtő irány és törekvés. Ezt szeretném itt megvalósítani.”
Ételek: 2 euró – 17 euró
Italok: 2,70 euró – 8,50 euró
Rendezvényre belépők: legtöbbször ingyenes
Borítókép: Alexandra Breznay