F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

A Facebooknak olyan előnye van az e-kereskedelmi piacon, ami másnak nincs

Egyelőre még az USA-ban is csak az internetes vásárlások negyede történik mobilról, de a Facebook nem szeretne lemaradni arról, ami a jövő fogyasztói szokásait alakíthatja – írja a Forbes.com.

Hétfőn a cég bejelentette, hogy elindítja a csak mobilról elérhető vásárlós felületét, a Marketplace-t. Bár elvileg már Magyarországról is elérhető a fejlesztés, és ezt külön be is jelentették az itthoni sajtónak, a felhasználói visszajelzések és saját tapasztalataink alapján is a felület megjelenése egyelőre késik – az egyébként nem szokatlan a cégtől, hogy nem egyből jelenik meg minden fejlesztésük minden országban, eleve szakaszosan vezetik be új termékeiket.

A Marketplace-t még októberben mutatták be az USA-ban, és a különböző e-kereskedelmi oldalak konkurensének, mint a Craiglist és az Ebay szánják, amikből még akad a helyi piacokon is, Magyarországon például a Vatera kezdhet odafigyelni az egyre jobban terjeszkedő közösségi oldalra. Októberben első lépésben óta hat másik országban, Franciaországban, Németországban, Írországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svédországban és Svájcban vezették be a szolgáltatást.

Egyelőre nem beszélnek arról, hányan használják a szolgáltatást, de azt elmondták, hogy 18 millió tárgyat raktak fel rá csak májusban, csak az USA-ban, és ez a szám növekszik. Korábban már bevezették a csoportok speciális fajtáját, ami kifejezetten mikrokereskedelemre van, ezekről azt mondják, havi 550 millióan használják őket, ez alapján a Marketplace-ben is van potenciál.

Összehasonlításképp: az eBay több mint 30 országban elérhető, 171 millió ember használta az elmúlt negyedévben.  A mobilos e-kereskedelem pedig gyorsan nő. Csak az USA-ban 100 milliárd dollárt meghaladó forgalomra számítanak már idén, 2021-re 330 milliárdra. A Facebook erre a hullámra ül fel, és saját előnyeit is élvezheti: ismeri, kik a barátaink és kik élnek a közelben, így valós embereket köthetnek össze.

A Facebook ráadásul akár összekötheti a vásárlókat és az eladókat a Messenger üzenetküldő platformján keresztül, ami néhány országban már a pénzküldést is lehetővé teszi, de a tartózkodási helyünk megosztása vagy a hangüzenet hagyása már mindenkinek elérhető funkció. A cég szerint mesterséges intelligenciával szkennelik a Marketplace-n megosztott dolgokat, és a gyanús elemekre kézzel ránéznek, ahogy a közösség is jelölhet tartalmakat, ha azokkal valami gond van. A legnépszerűbb kategóriák egyelőre: háztartási eszközök, ruházat, bútorok, gyerekeknek szóló termékek.

 

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő