Az utóbbi napokban nagyot ment az egyébként szebb napokat is megélt Disney Amerikában. A koronavírus terjedése miatt az amerikai lakosság is kénytelen otthon maradni, a helyzet pedig a streaming-szolgáltatók malmára hajtja a vizet. Idáig messze a Disney+ járt a legjobban.
Az Antenna streaming-elemző cég felmérése alapján a 2020. március 14-e és 2020. március 16-a közötti időszakban triplájára nőtt a Disney+ új előfizetőinek száma az előző hét azonos időszakához képest.
Az országos iskolabezárások jót tettek a családbarát programmal szolgáló Disney+-nak, ami a többi szolgáltató közül a legnagyobb hasznot húzta.
A kizárólag az amerikai Forbesnak eljuttatott mérésben további érdekességek is vannak.
A többi releváns streaming-szolgáltató sem panaszkodhat. A mért három napban az HBO Now és a Showtime új előfizetőinek száma szintén emelkedett (előbbi 90 százalékkal, utóbbi 78 százalékkal). Ehhez hozzátartozik, hogy ebbe beleszámolták az ingyenes próbaverziókat is. Fontos adalék az is, hogy az említett szolgáltatók előfizetéseit gyakrabban mondják le, mint mondjuk a Netflixét vagy a Disney+-ét.
A Netflix a maga 47 százalékos növekedésével már szerényebb sikereket könyvelhetett el, de ez még mindig biztos növekedést jelent a streaming óriásnak, ami csak az USA-ban 61 millió előfizetővel bír.
Az Apple mindössze 10 százalékkal tudta növelni új előfizetőinek számát az előző héthez képest, ez pedig a legrosszabb arányt jelenti a fő streaming-szolgáltatók új előfizetői versenyében.
Az eredmények nem is jöhettek volna jobban a Disneynek. A cég a koronavírus miatt bevezetett szigorítások miatt először Ázsiában, majd Európában és Amerikában is bezáratta Disneylandjeit. A mozik szünetelése miatt számos filmjük bemutatóját – így a Mulánét vagy a Fekete Özvegyét – kénytelenek voltak elhalasztani. A válságból a Disney készpénzhalmozással próbál kilábalni, talán a sok feliratkozó hatásosabb lesz.
Az még a jövő zenéje, hogy a szolgáltatók hosszú távon is megtudják-e tartani a friss előfizetőcunamit.
Az Antenna társalapítója, Rameez Tase az amerikai Forbesnak elmondta, hogy a cég továbbra is méri a streaming-szolgáltatók adatait, hogy lássák, mi lesz akkor, ha az élet visszaáll a régi kerékvágásba.