Egyetlen negyedév alatt 26,5 millió előfizetője lett a Disney streaming-szolgáltatásának – ezt a számot a rivális Netflix öt év alatt érte el.
Azok az idők még mások voltak, amikor a Netflix mint úttörő streaming-szolgáltató 2007 januárjában piacra lépett. No és a sávszélesség is. Akkoriban a DVD volt a megoldás, ha valaki otthon mozizni vágyott.
Bib Iger, a Disney vezérigazgatója kedden jelentette be, hogy a Disney+ streaming-szolgáltatás elérte azt a mérföldkövet, amit a Wall Street öt év múlvára jósolt. Igaz, már a platform november 12-i debütálása is a vártnál jobban sikerült: egy nap leforgása alatt több mint 10 millióan regisztráltak rá. Ebben nyilván nagy szerepe van az erős felhozatalnak: a Disney alá tartozik többek közt a Marvel, a Pixar és a Star Wars-univerzum is. Másrészt pedig az agresszíven árazott, 6,99 dolláros előfizetés is besegített.
A Disney+ gyors sikere is mutatja, mennyire áttolódott a hangsúly a hagyományos tévézésről a streaming-szolgáltatások használatára, ami minden valószínűség szerint hamar világtrenddé válik. Kis túlzással: a sportért és a hírekért (egyelőre) még a hagyományos tévécsatornákhoz fordulnak az emberek, de minden másért egyre inkább a streaminghez. A Disney+ erős új piaci szereplő volt tavaly a versenyben, és hamarosan további belépők várhatók, mint például a HBO Max és az NBCUniversal Peacock nevű szolgáltatása.
A hét elején 28,6 millió előfizetője volt a Disney+-nak, míg a Netflix 167 milliós táborral büszkélkedhet.
És hogy mit néznek leginkább a Disney csatornáján? Mindenből egy kicsit: a Toy Story 4-től az Avengers: Endgame-en át az olyan klasszikus Disney Channel-műsorokig, mint a Hannah Montana vagy az ezer éve verhetetlen Simpsons.
Borítókép: Mandalorian // Disney.com