Épp hogy 30 éves és már évi több mint egymillió dollár bevételt hozó online vállalkozást futtat Bryce Monkivitch. Pedig pár éve nagybátyjától megkapta, hogy komolytalan és tanulnia kellene. Az amerikai Forbes cikkéből kiderül, hogyan csinálta.
Amikor Bryce Monkivitch betöltötte a 25-öt, Ausztráliában élő családja elküldte Kínába a nagybátyja gyárába dolgozni. De a terv nem jól sült el, a nagybácsi gyorsan kijelentette: Bryce túl éretlen, és jobb lenne, ha hazamenne tanulni.
„Ez komoly ütés volt az egómon” – emlékszik vissza a srác, aki amint visszatért Queenslandbe, megértette, hogy nagybátyja valójában segíteni akart neki. Beiratkozott egy számviteli képzésre, és hat hónappal később saját vállalkozást indított: kutyasapkákat kezdett árulni Facebookon és Instagramon, illetve egy kereskedőn keresztül az Alibabán is.
Az általa posztolt cuki képeknek köszönhetően az eladások gyorsan beindultak.
Monkivitch eközben a nőiruha-piacban is meglátta a lehetőséget, létrehozott egy webshopot, ahol azóta is divatos ruhákat kínál kamaszlányoknak és fiatal nőknek. A platform a Shopify-on indult abból az 5000 dollárból, amit a fiú alkalmi fizikai munkával keresett meg. Mindez 2018 márciusában történt.
Ez az üzlet, a Sincere Sally most már több mint évi egymillió amerikai dollárt hoz a most harmincéves srác és testvére, Joy konyhájára.
Az ausztrál piac után már az amerikain is ott vannak, felvették a versenyt a Nasty Gal, a Fashion Nova és a Princess Polly platformjaival. Sőt még a világjárvány is növekedést hozott nekik.
Monkivitch csak egy példája a globális trendnek, amely szerint egyre több az egymillió dolláros, egy-két fős biznisz, írja az amerikai Forbes. Az Egyesült Államokban a statisztikák szerint 41 666 olyan cég működik, amelynek nincs alkalmazottja – vagyis a tulajdonosa termeli ki bevételét – és elérte a 1-2,49 millió dolláros árbevételt 2018-ban. 2011-ben még csaknem fele ennyi ilyen vállalkozás létezett.
Ausztráliában 2019-ben a 2,3 millió kiskereskedelmi vállalkozás 62 százaléka volt egyfős. Ezek között 34 százaléknak az árbevétele futott kétszázezer és kétmillió dollár között.
De hogyan tudott Monkivitch ilyen gyorsan ennyi pénzhez jutni?
Íme, a stratégiája.
Mobilappokat használ. Monkivitch, aki tiniként programozást is tanult, létrehozott egy bothoz hasonló appot, amely társalgást kezdeményez a Facebook- és Instagram-felhasználókkal. Megkérdezi, milyen öltözködési stílust szeretnek, és az alapján ajánl nekik vásárlási lehetőségeket és kuponkódokat a boltjában. Ez önmagában rengeteg vásárlást hoz.
Kihasználja a mikroinfluencerek erejét. Az általa fejlesztett appon keresztül a kisebb közösségek véleményvezérének számító influencerek is társalognak potenciális vásárlókkal. Ők a saját profiljukon elhelyezett kuponkóddal is becsalják a vásárlókat, illetve később az így felhasznált kódok száma alapján kapják a fizetésüket. A Sincere Sally gyors növekedéséhez az is hozzájárul, hogy a tulajdonos igyekszik az influencereivel is nagyon jó kapcsolatot kialakítani – például sokan közülük a Fülöp-szigeteken élnek, ezért már el is utazott hozzájuk.
Erős kapcsolatot alakít ki a beszállítóival. Miután Monkivitch-nak nem volt sok befektetni való tőkéje, egy olyan gyártót keresett meg, aki hajlandó volt átvállalni a kockázat egy részét, illetve átmenetileg megoldani a raktározást.
Szereti az online marketinget. A vállalkozó maga tanulta meg, hogyan működik a Facebook hirdetési rendszere, méghozzá gyorsan és alaposan. Hosszabb időt eltöltött más fiatal vállalkozók és online értékesítésben közreműködő influencerek között is, és sokat tanult tőlük. „Eléggé megszállottja vagyok a marketingnek. Sokat foglalkozom vele minden nap – próbálok még hatékonyabb marketingtechnikákat találni” – mondja.
Szövetkezik. Az első két évben Monkivitch egyedül dolgozott, aztán bevette húgát is, aki a divat iránt érdeklődő fiatal lányként könnyedén azonosul célcsoportjukkal.
Nyitókép: Bryce Monkivitch / Facebook