Körömlakkok és kapcsolódó kencék egy vagyonért, időrabló pepecselés, kellemetlen szag és végül kétes eredmény, hogy aztán két nap múlva már igénytelennek tűnjön az egész, és kezdődjön minden előről. Alexis Irene megunta az állandó küzdelmet az igényes körmökért, és 21 évesen megreformálta az otthoni körömápolást. Meggazdagszik belőle.
Alexis Irene (nyitókép) 14 évesen már modellkedett, 16 évesen a legfiatalabbként vette át a mestersminkes oklevelét, mire 17 lett, már a Macy’s legfiatalabb kozmetikai menedzsere volt az egyik lepörgősebb üzletükben a kaliforniai Santa Monicában. Később dolgozott a L’Oreal több almárkájánál is, és ezek a tapasztalatok mutatták meg neki később, hogy “mi az, amire a nők valójában vágynak, és melyek azok a termékek, amelyek működnek” – mondta az amerikai Forbesnak.
“Öt éve jött az első innovatív ötletem, amely minden, a manikűrözéssel kapcsolatos problémára megoldást talált. Abban az időben kezdett trendi lenni, hogy a gyűrűsujjadat más színűre fesd, a nail art divat pedig tetőponton volt. Felnéztem az Instagramra, és belefutottam ezekbe a 3D-s körmökbe, akkor ugrott be a Static Nails alapötlete.”
A kész, felragasztható körmökből akkoriban csak pár verziót lehetett beszerezni a drogériákban. Ezek az úgynevezett press-on (felnyomhatós) körmök, amelyektől a lány tudatosan meg akarta különböztetni a márkáját, ezért a sajátját pop-on (felugró) körmökként definiálta. A korábbi munkáiból volt egy kis félretett pénze, de a brand elindulására feláldozta az utolsó évi tandíját is. “Kockára tettem, tudtam, hogy ha a márkám elbukik, akkor nem fogom tudni befejezni az iskolát” – mondta. Hogy biztosra menjen, megkereste a Swarovksit, amely gyorsan partnerséget ajánlott neki.
Irene mindössze 21 éves volt, éppen a születésnapját ünnepelte, amikor a kollégiumi szobájából piacra dobta a terméket.
Egy héttel később már megkereste a Kendo, az Ole Henriksen és a Marc Jacobs Beauty márkainkubátora. Onnantól kezdve beindult a gépezet, a termék minden jelentős divatesményen és magazinban megjelent. A 2016-ban debütált Static Nails fél év alatt 500 ezer dolláros (majdnem 134 millió forint) bevételt szerzett. Egy évvel az indulás után, Irene 22 születésnapján, a legjobbkor jött a telefonhívás egy letiltott számról: a Sephora érdeklődött a termék iránt, és néhány hónappal később már a terjesztésről tárgyaltak.
“A statikus, újrahasználható pop-on körmök az egész világon elérhetővé teszik a luxust, a töredékéért annak az összegnek, amit máskülönben egy szalonban hagynánk” – mondta a vállalkozó. Irene szerint a Static Nailsben az a legjobb, hogy nem teszi tönkre a saját körmöt, lehet variálni anélkül, hogy az alap dizájnt károsítanánk, összesen 5 perc felrakni, és 18 napig fent is marad, majd további hat alkalommal használható.
“Elképesztő volt ez a két év, elindítani egy vállalkozást, fejleszteni egy új terméket, és végignézni, ahogy elindul.” Most, hogy Irene már 23, és befejezte az iskolát, azon dolgozik, hogy saját kategóriájában a világ vezető fogyasztói márkájává tegye a Static Nailst, és jövőre egy teljesen új kiadással jelentkezik.
Nyitókép: Forbes.com