A nyertes projektcégek 2025-től 2124-ig szólóan kezelhetik az összes budapesti pályaudvar és számos vidéki állomás ingatlanait.
Mi történik? A kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 99 évre magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását, írja a 24.hu a MÁV oldalán nemrég közzétett dokumentumok alapján. A pályáztatási tervről korábban már mi is írtunk, most azonban egyeztetés nélkül át is verné az intézkedést a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium.
Miért érdekes ez? Soproni Tamás terézvárosi polgármester szombaton már posztolt is arról, hogy magánkézbe vándoroltatnák a Nyugati pályaudvar környéki vasúti területeket, meghiúsítva ezzel a pályaudvar elhanyagolt területére tervezett közparkot, de a MÁV oldalán közzétett felhívások alapján sok vidéki állomás mellett a Déli, a Keleti és a Kelenföldi Pályaudvar ingatlanjai is magánkézbe kerülhetnek január végén záruló pályázatokon.
De mit jelent a magánosítás? A kiírás szerint az eljárás célja a fejlesztési területeken a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása. A pályázat szövege szerint a cél az ingatlanokat 2025-től 2124-ig
„köztulajdonban tartani, de a fejlesztésükbe külső forrást is bevonni, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.”
A nyertes projektcégek 2025-től 2124-ig szólóan kezelhetik az összes budapesti pályaudvar ingatlanait.