2019-ben nagyot nőtt az egyik legnagyobb tejipari cég. Az árbevételük ugyan közel 2 milliárd forinttal csökkent, ám az eredményesség a 2018-as veszteséges évhez képest több mint 800 millió forinttal javult.
Közel 641 millió forintos eredménnyel zárta az Alföldi Tej Kft. 2019-et – tudatta közleményében a cég. Ez különösen annak fényében látványos javulás, hogy 2018-ban majd’ 170 milliós veszteséggel zárt.
A szóban forgó eredmény 52,5 milliárd forintos forgalommal jött össze, az Alföldi Tej 2019-ben 9,6 milliárd forintot fordított beruházásra.
Ekkor indult a gyártás a debreceni sajt-és porítóüzemükben, ami összességében 15 milliárd forintos költségvetésből épült önerőt, állami támogatást és banki hitelt felhasználva. Az üzem működése során nem keletkezik hulladék, mert a sajtgyártásból keletkező mellékterméket teljes egészében feldolgozzák.
A cég székesfehérvári és debreceni üzemeiben friss, ESL és UHT tejet, tejfölt, kefirt, joghurtot, rögös túrót, trappista sajtot, tejszínt, vajat, vajkrémet gyárt és mintegy 700 főt foglalkoztat.
A sikeres év után újabb három évvel meghosszabbították Rózsás Mónika ügyvezető igazgató megbízatását. Rózsás Mónika 2018 őszén vette át a vállalat irányítását, ahol korábban gazdasági igazgatóként, illetve ügyvezető igazgató-helyettesként dolgozott.
Az Alföldi Tej az ország egyetlen termelői tulajdonban lévő tejipari cége. Történetét a 2019. februári Forbes magazinban írtuk meg.
Borítókép: az Alföldi Tej Kft. debreceni üzeme, forrás: Alföldi Tej Kft.