A Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter, Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kiírt egy kommunikációs gigatendert. Na, ki nyert? Az, aki eddig is.
75 milliárdos kommunikációs keretmegállapodást kötött a Rogán felügyelte Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) – írja az antikorrupciós civil szervezet, a K-Monitor. Az NKH a teljes állami szektor közpénzes kommunikációjára keresett jelentkezőt: innentől a keretösszeg kimerüléséig csak a nyertessel köthet szerződést minisztérium, állami cég, egyetem (kivéve a közalapítványok alatt működők) vagy kormányzati háttérintézmény, derül ki az európai közbeszerzési értesítőből.
A nyertes ugyanaz, mint eddig: az elmúlt években százmilliárdos megbízást és tízmilliárdos osztalékot bezsebelő, Balásy Gyula-féle cégcsoport. A New Land Media és a Loung Design a kormányzat egyik legfontosabb kommunikációs beszállítója. A New Land 80,3 milliárdos forgalommal és 4,8 milliárdos osztalékkal zárta a 2021-es üzleti évét, de hasonlóan figyelemreméltó lett a Lounge Design eredménye is: a 19,3 milliárdos forgalom 3,6 milliárdos profittal társult.
Kik indultak Balásy ellen?
Nemcsak a New Land-Lounge páros tett ajánlatot, más is elindult a közbeszerzésen. Az egyik ilyen a nemrég nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosnak kinevezett Rókusfalvy Pál cége, a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft. volt (méreteiben nem igazán fogható a végső nyerteshez, bár tavaly nekik is jó évük volt, a 2,1 milliárdos forgalomra jutott 500 milliós nyereség). A másik induló a Krsko Tibor-féle Network 360-Affiliate páros volt. Krsko érdekeltségébe tartozik a HG Média-csoport és a Cigar Tower is, többek között, trafikkoncesszióval is rendelkezik.